2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بهترین جاهایی که در پاییز می‌توانیم سفر کنیم

بهترین جاهایی که در پاییز می‌توانیم سفر کنیم

ایران کشور چهارفصلی است که در همه فصل‌های آن می‌توان سفر کرد. برای آشنایی با جاهایی که در پاییز میتوانید سفر کنید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -فصل پاییز فصل رنگ‌هاست. فصلی که در ایران چهارفصل به راحتی می‌توان در آن سفر کرد و از هوای پاییزی و خاص لذت برد. هرچند پاییز فصل بارش است اما مکان‌هایی برای دیدن در ایران وجود دارد که در پاییز به راحتی می‌توان به آن سفر کرد و نگران آب و هوا هم نبود.


شهر یزد دومین شهر تاریخی جهان


یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران در فصل پاییز شهر تاریخی یزد است. راههای رفتن به این شهر زیبا بسیار است. قطار سریع السیر از تهران و سایر نقاط کشور به این شهر کویری هر روز دایر است. هواپیما و اتوبوس و ماشین شخصی نیز راههای دیگری است که می‌توانید به شهر یزد بروید. 
یزد، شهر بادگیرها، عروس کویر، سرزمین آفتاب، اولین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی در جهان است. اولین شهر تاریخی جهان شهر ونیز ایتالیاست. سیستم قنات‌های این شهر هنوز هم در جهان شهره است. پاییز یزد را می‌توانیم بهار آن بدانیم، به همین دلیل توصیه ما به شما این است که در فصل پاییز از این شهر دیدن کنید. یزد کویرهای زیبایی دارد که یکی از مناطق موردعلاقه گردشگران خارجی و داخلی است. شب‌های یزد به معنای واقعی کلمه پرستاره هستند. معماری ساختمان‌های این شهر دیدنی ست. بناهایی با سقف‌های گنبدی و بادگیرها و لهجه شیرین یزدی، ذهن را به دوران اوج ایران باستان می‌کشاند.

 

سفر به یزد در پاییز

 

بیشتر بخوانید: تنگه لی لی کجاست و چطور به آن سفر کنیم


یزد سرزمین بادگیرها در فصل پاییز از هوایی بهاری برخوردار است
 یزد سوغات مشهور و مخصوصی نیز دارد. قطاب مشهورترین سوغات این شهر است که موردعلاقه گردشگران خارجی است. درمجموع شهر یزد شهر شیرینی‌هاست. کیک یزدی یکی دیگر از شیرینی‌های مخصوص این شهر است.
اگر قصد دارید شهرهای دیگر یزد از جمله میبد و اردکان را هم ببینید باید یک هفته در یزد بمانید. میبد شهرتاریخی است ، شهر سرامیک‌های بی‌نظیر با بافت سنتی خاص. بنابراین اگر تصمیم دارید به شهر یزد سفر کنید دست کم سه روز برای دیدن مکان‌های خاص آن وقت نیاز دارید. اگر به یزد رفتید باغ انار این شهر خاص را از دست ندهید. 

بیشتر بخوانید:دشت کالپوش کجاست و چطور به آن سفر کنیم


روستای ابیانه

یکی از بهترین گزینه ها برای سفر یک روزه و دیدن طبیعت و تاریخ در کنارِ هم، سفر به روستای سرخ ،یعنی ابیانه است؛ ابیانه روستای زیبای تاریخی است که در استان اصفهان، شهرستان نطنز در دامنه کوه کرکس و در دهستان برزرود واقع شده است. ابیانه در 70 کیلومتری جنوب شرقی کاشان و در 40 کیلومتری شهرستان نطنز قرار دارد. این روستا دارای بناهای تاریخی مختلف و سبک معماری بومی و بی نظیری است که در بین لیست مشهورترین روستاهای ایران قرار گرفته است.

 

روستای ابیانه

آتشکده «هارپاک» و مساجدی چون جامع، حاجتگاه، پرزله، یسمان، امامزاده زیارت، معبد هرشوگا از خانه ها و عمارت های تاریخی و منحصر به فرد معماری ابیانه هستند . اگر به طبیعت بیشتر علاقه مند ید بهتر است سری به غار «پری هل» ابیانه بزنید. این غار یکی از زیباترین غارهای ایران است که در زمان های قدیم پناهگاهی برای چوپانان و گوسفندان شان بوده است و دارای قسمتی است که به آن موزه غار گفته می شود که قندیل های آهکی دارد .

 

بیشتر بخوانید: بهشت گمشده کجاست و چطور به آن سفر کنیم

 

آشورداه در دریای خزر

آشورداه : تنها جزیره دریای خزر


آخرین مقصدی که به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز به آن اشاره می کنیم آشورداه است. آشورداه تنها جزیره موجود در دریای خزر است. این جزیره که اکوسیستم جانوری متنوعی را در خود جای داده محل بسیار خوش آب و هوایی است و می‌توان آن را یک جاذبه توریستی ناب و درجه‌یک و دست نخورده محسوب کرد. فصل پاییز بهترین فصل برای بازدید از این جزیره حیرت‌انگیز است.

کویر مرنجاب در پاییز


کویر مرنجاب در استان اصفهان


قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر در پاییز کویر مرنجاب اصفهان است. یکی از در کویر مرنجاب هم می‌توانید ماسه‌های نرم این کویر را لمس کنید و هم می‌توانید ستاره‌های فراوان شب را در دستان خود ببینید. آرامشی که می‌توانید در این مکان تجربه کنید، آرامشی منحصر به فرد است که در کمتر مکانی از این کره خاکی شلوغ و آلوده به دست می‌آید. این منطقه در شمال شهرستان آران و بیگدل و در نزدیکی کاشان واقع شده و دریاچه نمک آران و بیدگل و دریاچه‌ی حوض سلطان را نیز در خود جای داده است. در مسیر این کویر می‌توانید از کاروانسرای مرنجاب و کاروانسرای سفیدآب (مربوط به دوران صفوی) دیدن کنید.

 


پاییز در لرستان

یکی از زیباترین استان ها در پاییز ، استان لرستان است که عروس آبشارهای ایران است. طبیعت زیبای لرستان برای پاییزگردها بسیار دیدنی و منحصر به فرد است . 

 

 

جاذبه های لرستان

آبشار بیشه یکی از آبشارهای زیبای این استان است که در شهرستان درود قرار دارد. این آبشار، ارتفاعی بیش از 45 متر دارد و به عنوان یکی از آثار طبیعی لرستان در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید.جنگل های پوشیده از بلوط در اطراف این آبشار، زیبایی خاصی دارند . برای رفتن به روستای بیشه، به خرم آباد بروید و پس از طی مسافت 50 کیلومتری به این منطقه زیبا می رسید.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.