2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
میکروبلیدینگ ابروچیست؟ چه عوارضی دارد؟ چه فوایدی دارد؟

میکروبلیدینگ ابروچیست؟ چه عوارضی دارد؟ چه فوایدی دارد؟

میکروبلیدینگ ابرو نوعی آرایش دائمی ابرو و پرپشت کردن آن است. همه چیز درباره میکروبلیدینگ را اینجا بخوانید

جامعه پویا -میکروبلیدینگ یک روش ترمیمی ابرو برای پرپشت کردن است که چندسالی است در آرایشگاهها رواج دارد. میکروبلیدینگ فواید و مضرراتی دارد که در این مطلب با هم مرور می کنیم.


میکروبلیدینگ چیست


میکروبلیدینگ روشی است برای پرپشت نشان دادن ابروها. اگر تا پیش از این تاتو یک راه پرپرشت نشان دادن و حالت دادن به ابرو بود حالا میکروبلیدینگ اینکار را انجام می دهد با این تفاوت که میکروبلیدینگ دائمی نیست و بعد از چند سال از بین می رود. 
در میکرو بلیدینگ با سوزن ریزی پوست ابرو شکاف داده می شود و مقداری مشخص رنگ به زیر پوست ریخته می شود. در این روش رنگ به لایه های بسیار عمیق پوست نفود نمی کند اما به لایه دوم پوست وارد می شود. میکروبلیدینگ مانند تاتو دائمی نیست و بعد از سه سال کمرنگ شده و از بین می رود. 

 

میکروبلیدینگ


فواید میکروبلیدینگ


یکی از مهمترین فواید این نوع  کار آرایشی در واقع غیر دائمی بودن آن است. شما اگر مدل ابرو را دوست نداشته باشید می توانید امیدوار باشید که بعد از مدتی خود به خود از بین می رود.
خراش های ایجاد شده توسط سوزن بسیار ظریف است و زخم های ایجاد شده روی آن طی چند روز خوب می شود. میکروبلیدینگ مانند تاتو ردی روی پوست باقی نمی گذارد و خیلی راحت پاک می شود و ابرو به حالت سابق برمی گردد.
هاشورهای ایجاد شده روی ابرو جاهای خالی ما بین موها را پر می کند و حالت مصنوعی نخواهد داشت. 


میکروبلیدینگ درواقع یک روش دائمی آرایش ابروست . دیگر لازم نیست هر روز صبح که از خواب بیدار می شود با سایه و ریمل ابرو، ابروهایتان را آرایش کنید و نگران پاک شدن ان در طول روز باشید. 
هزینه آرایشگاه رفتن را کم می کند. از روی خطی که میکروبلدینگ روی ابروهای شما ایجاد می کند به راحتی می توانید موهای اضافه را بردارید و دیگر هزینه آرایشگاه ندهید. 
ترمیم میکروبلدینگ درابتدا هر شش ماه و بعد هر یک سال یکبار خواهد بود. اگر ان را ترمیم نکنید پاک می شود. 

بیشتر بخوانید: فیبروز ابرو چیست و زمان ماندگاری آن چقدر است


عوارض میکروبلیدینگ


این روش به دلیل اینکه روی پوست خراش ایجاد می کند ممکن است فرد را دچار بیماری های عفونی کند. مواردی از عفونت در ابروها و چشم گزارش شده است. 
اگر پیوند عضو کرده اید یا دچار بیماری های خود ایمنی هستید هرگز از این روش استفاده نکنید چون بدن شما را دچار بازگشت بیماری می کند.
اگر فردی ماهر که طراحی چهره بلد نیست برای شما میکروبلیدینگ کند چهره شما کاملا مصنوعی شده و زشت می شوید. بنابراین حتما نسبت به مهارت فرد اطمینان حاصل کنید.


جوهری که برای اینکار استفاده می شود جوهر تاتو است اما همانطور که گفته شد در لایه های زیر پوست شما نفوذ نمی کند در برخی آرایشگاهها از جوهر نامرغوب استفاده می کنند. حتما نسبت به جوهر و سوزن استفاده شده مطمئن باشید.


کارهایی که قبل از میکروبلیدینگ نباید انجام دهید


 از نوشیدنی های کافئینی در آن روز پرهیز کنید.
قبل از انجام آن ابروهایتان را سایه یا مداد نکشید.
سه روز قبل از انجام آن، برنزه نکنید
دو روز قبل از قرار، وکس نکنید و ابرو بر ندارید.
اجتناب از پیلینگ شیمیایی پوست و سایر درمان های قوی صورت برای حداقل دو هفته قبل از فرایند.


چه کسانی نباید میکروبلیدینگ کنند


مادران باردار یا شیرده
 افرادی که دچار آفتاب سوختگی در نایحه صورت شده اند
افرادی که دیابت دارند 
بیماران سرطان
افراد مبتلا به اگزما و سایر بیماری های پوستی 
 افراد دارای اختلالات خونی
افرادی که پیوند عضو کردند یا دچار بیماری خود ایمنی هستند

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.