2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
مجازات سارقانی که  دختر دندان‌پزشک را سوزاندند

مجازات سارقانی که دختر دندان‌پزشک را سوزاندند

دادگاه عاملان سرقت از یک زن دندانپزشک را به حبس های طولانی مدت محکوم کرد. جزئیات را بخوانید

جامعه پویا - زن و مردی که با همدستی یکدیگر از یک زن پزشک سرقت کرده و او را کتک زده بودند، به 20 سال حبس، 114 ضربه شلاق، رد مال و پرداخت دیه محکوم شدند. به گزارش خبرنگار ما، قربانی که دختری جوان و دندان‌پزشک است، با مادرش در خانه‌ای در سعادت‌آباد زندگی می‌کرد که مورد حمله دزدان قرار گرفت و سارقان ضمن اینکه اموالش را به سرقت بردند، با پنجه‌بوکس او را زدند و بدنش را با آب جوش سوزاندند. بعد از اینکه متهمان شناسایی و دستگیر شدند، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

 

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد، ابتدا شاکی به نام نازی در جایگاه ویژه ایستاد و در تشریح ماجرا گفت: سال ۹۵ دانشجوی رشته دندان‌پزشکی بودم. من خانه‌ای در سعادت‌آباد اجاره کرده بودم و با مادرم در آن زندگی می‌کردم. به‌تنهایی از پس هزینه اجاره‌خانه بر نمی‌آمدم به همین دلیل در سایت دیوار دنبال یک هم‌خانه می‌گشتم تا اینکه زن و مردی برای بازدید به خانه‌ام آمدند. او ادامه داد: آنها پس از بررسی خانه یک‌باره به سمتم حمله کردند. مرد جوان با پنجه‌بوکس به صورتم زد و من برای دفاع از خودم دستم را به سمت کتری آب جوش بردم، اما آنها کتری آب جوش را به سر‌و‌صورتم پاشیدند که به‌شدت دچار سوختگی شدم. آنها دست‌و‌پایم را با طناب بستند و پس از سرقت لپ‌تاپ، گوشی موبایل آیفون و چند عینک مارک‌دار گران‌قیمت از خانه‌ام گریختند. این زن ادامه داد: ارزش اموال دزدی در سال ۹۵ حدود ۱۳۰ میلیون تومان بود که حالا قیمت آن چند برابر شده است.

 

من بعد از فرار زن و مرد دزد با پلیس تماس گرفتم و از طریق بررسی فیلم ضبط‌شده دوربین‌های مداربسته خانه همسایه توانستند خودرویی را که دزدان با آن مقابل خانه‌ام آمده بودند، شناسایی کنند. زن شاکی گفت: من برای زن سارق به نام ستاره و مرد جوان به نام جمعه اشد مجازات را می‌خواهم. بعد از آن ماجرا مدت‌ها تحت درمان بودم و با سختی توانستم درسم را تمام کنم. هنوز آسیب‌های روحی شدیدی که از ماجرا بر من وارد شده است، وجود دارد.

 

انکار در دادگاه

در ادامه جمعه که متهم ردیف اول است، در جایگاه متهم ایستاد و اتهامش را نپذیرفت. این مرد افغانستانی گفت: من در پارکی در میدان صادقیه نگهبان بودم و ستاره را از قبل می‌شناختم. او به پارک آمد و گفت خواهرش اسباب‌کشی دارد و از من خواست به آنها کمک کنم. با هم به سعادت‌آباد رفتیم، اما وقتی وارد خانه زن جوان شدیم ستاره به او حمله کرد و به رویش آب جوش پاشید. او دست‌و‌پای زن جوان را بست. سپس ستاره در جایگاه ویژه ایستاد و انگشت اتهام را به سمت همدستش نشانه رفت. او گفت: من به شیشه اعتیاد داشتم و صاحب دو فرزند بودم. جمعه را از قبل می‌شناختم. او فروشنده مواد مخدر بود. من و همسرم در یک اتاق در خانه مادرشوهرم زندگی می‌کردیم و من از این موضوع ناراحت بودم. از شوهرم می‌خواستم که آنجا را ترک کنیم، اما قبول نمی‌کرد. به همین دلیل خانه‌ام را ترک کردم.

 

اعتیاد عامل حمله دکتر جوان 

در‌حالی‌که به‌شدت گریه کرده بودم، سراغ جمعه رفتم تا از او شیشه بگیرم. به او گفتم دنبال یک هم‌خانه هستم و جمعه گفت برای بازدید خانه همراهم می‌آید. خانه را جمعه پیدا کرده بود؛ من اصلا در جریان نیستم که چطور این کار را کرده بود. او گفت این خانه را در اینترنت دیده است. این متهم گفت: وقتی به خانه نازی رفتیم، من مشغول صحبت‌کردن با مادر نازی بودم که جمعه یکباره با پنجه‌بوکس به زن دندان‌پزشک حمله کرد و یک ضربه به او زد. نازی کتری آب جوش را به سمت من پاشید که دچار سوختگی شدم و بلافاصله آنجا را ترک کردم. من همان روز به بیمارستان رفتم و چندروزی آنجا بستری شدم. سپس شوهر و برادرم مرا به کمپ ترک اعتیاد بردند تا مواد مخدر را کنار بگذارم. بعد از پایان جلسه دادگاه و دفاعیات متهمان هیئت قضات شعبه 9 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند و ستاره را به 15 سال حبس و 74 ضربه شلاق به خاطر طراحی نقشه سرقت و انجام آن و جمعه را به پنج سال حبس و 40 ضربه شلاق محکوم کردند. همچنین متهمان به رد مال نیز محکوم شدند. براساس رأی دادگاه جمعه به اخراج از خاک ایران نیز محکوم شد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.