2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
آیا برنامه

آیا برنامه" سیم آخر" رقیب جدی "عصر جدید" است؟

برنامه سیم اخر روی آنتن رفت و بر اساس گفته های دست اندرکاران قرار است یک برنامه بسیار خاص براساس برنامه بمب که یک برنامه جهانی است باشد. آیا این برنامه رقیب عصر جدید است؟

جامعه پویا -طرفداران رضا رشیدپور از این به بعد او را در مسابقه سیم آخر که  هرپنجشنبه و جمعه از شبکه سه سیما پخش می‌شود خواهند دید. 
رضا رشیدپور در اولین قسمت این برنامه که دیشب پخش شد  در نریشینی که ابتدای برنامه گفت مدام تاکید می‌کرد که این برنامه یک برنامه جهانی است. 
آنطور که یکی از عوامل برنامه پیش از این گفته بود سیم آخر برنامه‌ای بسیار موفق است که در چندین کشور جهان پخش می‌شود و برنامه پرطرفدار است. حتی پیش‌بینی می‌شود این برنامه جای عصرجدید را بگیرد. 


مسابقه سیم آخر در هر بخش سه شرکت کننده دارد که اعضای یک خانواده هستند. انها هر کدام به سوالات پاسخ می‌دهند و در صورتی پاسخ غلط بدهند بمبی در استودیون به صورت نمایدن منفجر می‌شود. پاسخ به هر سوال  باید در عرض چند ثانیه مشخص شود. شرکت کنندگان با هر پاسخی که می‌دهند یک سیم قطع می‌کنند و اگر پاسخ درست باشد بمب منفجر نمی‌شود اما اگر پاسخ غلط باشد بمب منفجر خواهد شد. این کار شبیه خنثی کردن بمب است و همین هم هیجان بازی را بالا می‌برد. 


برنامه سیم اخر با اجرای رضا رشیدپور

برنامه تلویزیونی و متفاوت رضا رشیدپور که قرار بود با نام بمب روی آنتن شبکه نسیم پخش شود نام آن را تغییر دادند و این برنامه با نام جدید سیم آخر پنجشنبه و جمعه ها از ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

محمدرضا رضائیان تهیه کننده این مسابقه تلویزیونی در مصاحبه ای اعلام کرده که با محتوای سرگرم کننده و مفرح و شاد و هیج انگیز و پر انرژی ساخته میشود تا خانواده ها در ایام پاییز ۹۹ لحظاتی شاد و دلچسبی داشته باشند.

 

 

آیا سیم آخر جای عصر جدید را می گیرد؟


وقتی برنامه عصر جدید روی آنتن رفت. کسی باور نداشت احسان علیخانی بتواند تا این حد موفق عمل کند و با تقلید از برنامه گات تلنت برنامه استعداد یابی بی‌نظیری را در ایران به راه بی‌اندازد. اما این برنامه به پرطرفدارترین برنامه تلویزیون تبدیل شد ان هم در زمانی که شبکه سه تصمیم گرفته بود پرطرفدارترین برنامه تاریخ خود یعنی نود را برای همیشه تعطیل کند و عادل فردوسی پور را حذف کند. احسان علیخانی توانست با استعدادهای بی‌نظیری را به  هنر و ورزش ایران معرفی کند که از بین آنها می‌توان به محمد زارع آکروباتیست، فاطمه عبادی نقاش و پارسا خائف خواننده  نام می‌برد. هرچند سری دوم عصرجدید با شیوع کرونا با چالش های جدی روبه‌رو شد و هنوز فینال ان پخش نشده اما نمی‌توان از موفقیت این برنامه غافل بود. حالا شبکه سه در شب های پنج‌شنبه و جمعه  برنامه سیم‌اخر را به رضا رشید‌پور داده و بهترین ساعت آنتن خود را در اختیار این تهیه کننده و برنامه ساز گذاشته تا بیننده را پای تلویزیون بکشد. باید دید آیا همانطور که  دست‌اندرکاران این برنامه مدعی هستند می‌توانند  به برنامه عصرجدید برسند؟

 


ساعت پخش و تکرار سیم آخر


برنامه سیم آخر پنجشنبه و جمعه ها از ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه سیما پخش خواهد شد و یک روز بعد نیز تکرار می‌شود.

 


شیوه برگزاری مسابقه سیم آخر

 


سیم آخر یک مسابقه اطلاعات عمومی است ، یک تیم سه نفره باید سعی کند با پاسخ صحیح به سوالها سیم آخر هر مرحله را خنثی کند و امتیاز و جایزه بیشتری را نصیب خود کند. در هر قسمت چند تیم سه نفره به شکل جدا شرکت میکنند، رقیب هر تیم سه نفره ۷ سیم آخر مسابقه است که باید سعی کنند در هر مرحله با پاسخ صحیح به سوال مربوط به هر سیم آخر انها را خنثی کنند . سوال هر سیم آخر به شکل چند گزینه ای است و فقط یکی از گزینه ها نادرست است یعنی هر سوال این مسابقه چند پاسخ صحیح دارد و فقط یک پاسخ نادرست حداکثر مجموع امتیاز ها تا مرحله ششم ۲۵,۰۰۰ امتیاز ودر مرحله هفتم مگاسیم آخر به ۱۰۰,۰۰۰ امتیاز میرسد. هر ۱,۰۰۰ امتیاز معادل ۶۰۰ هزار تومان و حداگثر جایزه معادل ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

چطور در برنامه سیم آخر شرکت کنیم 

برای شرکت در برنامه سیم آخر باید به سایت این برنامه مراجعه کنید. شما می‌توانید با ورود به آدرس https://bombtv3.com/ شماره تلفن خود را وارد کرده و برای شرکت در برنامه  ثبت نام کنید. همچنین می‌توانید به سایت http://www.simeakhar3.ir/ نیز مراجعه کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.