2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه فاج پسته خیلی خوشمزه به سبک شیرینی پز ها

طرز تهیه فاج پسته خیلی خوشمزه به سبک شیرینی پز ها

طرز تهیه فاج پسته شیرینی خاص و خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -طرز تهیه فاج پسته شیرینی خوشمزه و خاص که به خاطر موادی که داخلش دارد و البته اندازه اش مورد استقبال است را با این دستور پخت تهیه کنید و لذت ببرید. 

 


مواد لازم برای تهیه فاج پسته

 

شکلات شیری  ۱۰۰ گرم
شکلات تلخ ۳۰۰ گرم
شیر عسلی  ۴۰۰ گرم
کره  نرم ۲۰ گرم
وانیل  ۱/۸  قاشق چای خوری
پسته تست و خرد شده ۱۴۰ گرم
پسته اضافه برای تزیین مقداری

طرز تهیه فاچ پسته شکلاتی


طرز تهیه فاج پسته


پسته خام را روی سینی فر ریخته و در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ به مدت ۱۰ دقیقه تست کنید بعد از خنک شدن خرد کنید و کنار بگذازید.  کف و دیوارهای قالب مربع ۲۰ در ۲۰ را با فویل بپوشانید . شیر عسلی و شکلاتهای خرد شده و کره را روی بخار کتری ذوب کنید میتوانید فقط از شکلات شیری یا فقط از تلخ استفاده کنید من از ترکیب هر دو استفاده کردم. وقتی کاملا ذوب شد و از روی بخار برداشتید وانیل را اضافه کنید اگر دوست نداشتید وانیل نزنید. پسته خرد شده را به شکلات بنماری شده اضافه کرده و مخلوط کنید مواد را داخل قالب بریزید و سطحش را صاف کنید تا مواددرهمه جای قالب به صورت یکنواخت پخش شودومقداری پست خرد شده روی سطح فاج پخش کرده وبا پشت قاشق کمی به پسته ها فشار وارد کنیدتاکمی داخل شکلات فرورود.داخل یخچال به مدت ۳ ساعت استراحت داده و به اندازهای دلخواه برش دهید. میتوانید یک هفته در ظرف دردار و دمای محیط نگهداری کنید
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.