2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
کلسیم در کدام گیاهان وجود دارد

کلسیم در کدام گیاهان وجود دارد

کلسیم در گیاهان نیز موجود است از کجا تامین کنیم اینجا را بخوانید

جامعه پویا -تصور عموم بر این است که کلسیم فقط در لبنیات است. کلسیم را از گیاهان نیز می توان دریافت کرد اینجا را بخوانید. 

 


 سویا |  پروتئین موجود در سویا باعث می شود سویا جایگزین مناسبی برای شیر باشد.
 نارگیل و بادام |  شیر نارگیل و شیر بادام گزینه مناسبی برای جایگزین سازی شیر گاو و گوسفند محسوب می شوند. پروتئین موجود در سویا و برنج به مثابه شیر گاو و گوسفند از تمام آمینواسیدهای ضروری بهره مند هستند.

 


 سبزیجات |  یکی از جایگزین های مناسب شیر، سبزیجات سبز رنگ است. به میزانی که رنگ سبزیجات سبز تیره تر باشد، میزان کلسیم در آن فزونی می یابد. بهترین سبزیجات سبز برگ تأمین کننده کلسیم شامل کلم، برگ شلغم، اسفناج، بروکلی، دانه های کنجد، کتان و چیاست.شما می توانید با مصرف یک تا دو فنجان سبزیجات سبز برگ بیش از 40 تا 60 درصد کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کنید. بهترین روش بهره گیری از سبزیجات به صورت خام است. با این وجود می توانید سبزیجات را داخل سوپ و اسموتی به کار ببرید.

 

کلسیم در گیاهان
   نخود سبز|  نخود سبز یک ماده غذایی مناسب برای تأمین ویتامین K، A، C، پروتئین و کلسیم بدن است. مطالعات بیانگر آن هستند که نخود سبز به عنوان یک مکمل ویتامین K در ارتقای تراکم و استحکام استخوان‌ها تأثیر شگرفی ایجاد می کند.
   انجیر| انجیر یک میوه مغذی است که به موجب برخورداری از فیبر، کلسیم و آنتی اکسیدان یک میان وعده مقوی محسوب می شود. شما می توانید با مصرف روزانه هشت عدد انجیر خشک شده، 107 میلی گرم کلسیم دریافت کنید.
   لوبیا سفید|  لوبیا سفید یک منبع عالی برای تأمین آهن و کلسیم بدن به شمار می رود که با مصرف یک فنجان، بیش از 191 میلی گرم کلسیم بدن را تأمین می‌سازد.  برای بهره گیری از لوبیا سفید بهتر است آن را به صورت پخته در کنار سبزیجات استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.