2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه حلیم سید مهدی  با مرغ خیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه حلیم سید مهدی با مرغ خیلی خوشمزه و عالی

طرز تهیه حلیم سید مهدی با مرغ کش دار و خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -حلیم یک پیش غذای عالی برای ماه رمضان است ، هم کالری مورد نیاز را تامین می کند و هم اینکه کاملا سالم است. حلیم با مرغ یکی از انواع حلیم است که خیلی سریع و فوری می توانید آن را تهیه کنید. 


مواد لازم برای تهیه حلیم با مرغ

سینه مرغ ۱/۲ عدد
بلغور گندم ۱.۵ پیمانه
آب ۱.۵ لیتر
پیاز ۱ عدد
چوب دارچین ۱ عدد
کره به مقدار لازم
کنجد و دارچین و نمک به مقدار لازم

بیشتر بخوانید : طرز تهیه حلیم بادمجان بسیار خوشمزه و مجلسی


طرز تهیه حلیم مرغ با بلغور 


ابتدا بلغور گندم را از ۴ ساعت قبل با مقداری آب بگذارید تا خیس بخورد تا پخت راحت تری داشته باشد. سینه مرغ را به صورت فیله دربیاورید و استخوان های آن را جدا کنید.
مرغ را به همراه یک پیاز ۴ قاچ شده و کمی نمک و یک تکه چوب دارچین داخل قابلمه ریخته و روی آن آب بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود سپس از قابلمه خارج کنید و ریش ریش کنید.
بلغور گندم را با هفت برابر آب داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود اصلا نباید بلغور گندم را از ابتدا هم بزنید وگرنه مجبور خواهید موند تا آخر پای گاز بمانید و هم بزنید تا ته نگیرد سپس بعد از چند ساعت که گندم ها پخته و نرم شدند با کمک گوشتکوب برقی مواد را خوب میکس کنید تا گندم پوره شود می توانید صبر کنید تا خنک شود سپس داخل مخلوط کن ریخته و میکس و پوره کنید.
مجدد گندم را داخل قابلمه ریخته و  مرغ های ریش شده را درون مقداری از آب مرع با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا از هم باز شود و به گندم اضافه می کنیم و به صورت هفت و هشتی با قاشق هم می زنیم اگر حس کردید حلیم سفت است کم کم از آب مرغ یا آب جوش به آن اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا به بافت دلخواه حلیم برسید در آخر نمک حلیم را اندازه کرده مقداری کره و به دلخواه دارچین اضافه می کنیم و در ظرف سرو ریخته و با دارچین و روغن و کنجد تزیین می کنیم. 

 


نکات کلیدی در تهیه حلیم مرغ


می توانید در روشی دیگر مرغ و بلغور را با هم داخل قابلمه ریخته و بگذارید تا پخته شود.
می توانید به جای آب جوش یا آب مرغ از شیر استفاده کنید.
هر چقدر بلغور ها پخته شوند حلیم بهتری خواهید داشت زیرا در گذشته که گوشتکوب برقی نبود می گذاشتند بلغور کاملا پخته و له شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.