2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
جزئیاتی جدید از پرونده معلمی که دانش آموز را کتک زد

جزئیاتی جدید از پرونده معلمی که دانش آموز را کتک زد

معلمی که دانش اموزی را در آستارا کتک زده بود توبیخ شد جزئیات را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پرونده معلم خاطی که پسر دانش‌آموزی را مقابل چشمان همکلاسی‌هایش کتک زده بود به دستور دادستان آستارا تحت رسیدگی فوری قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه فیلمی از کتک زدن پسر دانش‌آموزی در یکی از مدارس روستای سیبلی آستارا در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش زیادی از سوی کاربران رو‌به‌رو شد. پس از انتشار این فیلم بلافاصله دادستان، فرماندار و مدیر آموزش و پرورش آستارا واکنش نشان داده و از برخورد با معلم خاطی خبر دادند.


یاسر همدمی، دادستان آستارا با بیان اینکه دستگاه قضایی با معلمی که مرتکب خشونت و سوء‌رفتار با دانش‌آموزش شده برخورد قاطع قانونی خواهد کرد، گفت: معلم این روستا دانش‌آموز را در کلاس و در مقابل چشمان همکلاسی‌هایش تنبیه کرد. اما بلافاصله این معلم خاطی احضار و برای وی پرونده تشکیل شد و پس از انجام تحقیقات و سیر مراحل قانونی، برخورد قاطع قانونی با معلم خطاکار صورت می‌گیرد.
عنایت رضایی‌پور، فرماندار آستارا نیز گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سوی آموزش و پرورش، پس از درگیری ۲ دانش‌آموز با یکدیگر، موضوع با وساطت مدیر مدرسه و معلم به آرامش ختم شد، اما پس از دقایقی، بار دیگر این دانش‌آموزان با یکدیگر درگیر شدند که این موضوع باعث عصبانیت معلم و انجام تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان شد.


با هماهنگی آموزش و پرورش، نیرو‌های حراست و بازرسی آموزش و پرورش این شهرستان به‌سرعت در مدرسه حاضر شدند و علاوه‌بر توبیخ و درج موضوع در پرونده این معلم، پرونده وی به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش و پرورش گیلان ارجاع داده شد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش آستارا، تنبیه بدنی دانش‌آموز از سوی یکی از دبیران دبیرستان دوره اول مدرسه سنایی سیبلی، ساعت ۱۳ روز دوشنبه 29 فروردین اتفاق افتاده و فیلم آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.


سید سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز گفت: پرونده این دبیر خاطی برای رسیدگی و صدور حکم، به هیأت تخلفات آموزش و پرورش استان گیلان ارجاع شد. معاونین، بازرسی و حراست آموزش و پرورش بلافاصله پس از اطلاع از حادثه با حضور در محل نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.
به‌گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا، تنبیه ‌بدنی دانش‌آموز فوق در جریان درگیری 2دانش‌آموز در کلاس درس هنگام تدریس دبیر مربوطه صورت‌گرفته و یکی از دانش‌آموزان به‌صورت مخفیانه نسبت به فیلم‌برداری موضوع و انتشار آن در فضای مجازی اقدام کرده است.
موسوی با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه‌بدنی دانش‌آموزان از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه ممنوع است، تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی در مدارس ارتباط مستقیم با سلامت روان دانش‌آموزان داشته و این مهم باید از سوی عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه با سعه‌صدر و دعوت به آرامش مورد توجه قرار گیرد.


مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا ضمن‌ عذرخواهی از مردم فهیم این شهرستان، متذکر شد با نظارت مستمر و جدی بازرسان این اداره دیگر شاهد این‌دست از وقایع ناخوشایند در مدارس نخواهیم بود و از افراد در فضای مجازی نیز انتظار داریم برای حفظ حرمت خانواده‌ها از بازنشر فیلم فوق در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.