2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
کودک تبریزی 11 نفر را از مرگ حتمی نجات داد

کودک تبریزی 11 نفر را از مرگ حتمی نجات داد

کودک تبریزی با تماس تلفنی که گرفت 11 نفر را از مرگ نجات داد اینجا را بخوانید

جامعه پویا -پس از رسپینای ۹ ساله و متین پنج ساله اصفهانی که در روزهای گذشته با هوشیاری خود و تماس به‌موقع با اورژانس نجات‌بخش جان والدین‌شان از مرگ شدند، زینب فیضی هم سومین ‌کودکی بود که با اقدام به‌موقع، جان ۱۱ نفر را از مرگ حتمی نجات داد.

این کودک تبریزی وقتی متوجه شد ۱۱ نفر از اقوام و همسایه‌هایشان در اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن فاصله‌ای با مرگ ندارند، از آتش‌نشانی و اورژانس تبریز کمک خواست و جان همگی را از مرگ نجات داد.

سوم اردیبهشت ماه امسال بودکه حسن فیضی - پدر ۴۳ ساله خانواده- تصمیم‌ گرفت خانواده‌اش را برای تفریح به خانه‌باغ‌شان در منطقه خسروشاه ببرد. پس از بستن بار و بندیل به سمت خسروشاه حرکت کردند اما حادثه‌ای عجیب در انتظارشان بود. اعضای خانواده وقتی به آنجا رسیدند، هر یک مشغول انجام کار خود شدند. پدر خانواده درباره این حادثه به جام‌جم می‌گوید:« اولین نفر من به زیرزمین رفتم تا جوشکاری انجام دهم که نشد. نمی‌دانم چطور شد که در بسته شد و هیچ هوایی هم وجود نداشت. از هوش رفتم و دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. مدتی بعد از من هم پسرم آمد که او هم خیلی دوام نیاورد و پس از مدت کوتاهی از هوش رفت.»

 

توضیحات یکی از مصدومان

سجاد ۱۷ ساله در ادامه صحبت‌های پدر می‌گوید: «آن روز، موتور گاز  - ژنراتور- در زیرزمین روشن بود و اکسیژنی که در محل وجود داشت، تمام شده بود. متاسفانه هیچ پنجره‌ای هم در زیرزمین وجود نداشت و چون اکسیژن محل تخلیه شده بود، همه ما پس از ورود به زیرزمین و استنشاق گاز سمی از هوش رفتیم.»

 

زینب، دختر ۱۱ ساله خانواده که در کلاس پنجم دبستان درس می‌خواند، ادامه می‌دهد:« بعد از پدر و برادرم، مادرم هم به زیرزمین رفت تا ببیند چه اتفاقی برای آنها افتاده که او هم از هوش رفت. زمانی که آنها در زیرزمین از هوش رفته بودند، من در کوچه، مشغول بازی با بچه‌های دیگر بودم. پس از مدتی دیدم از هیچ‌کدام‌شان خبری نیست و صدایی هم از زیرزمین نمی‌آید. به‌شدت نگران شده بودم. به زیرزمین رفتم و دیدم همه‌شان روی زمین افتاده‌اند. خیلی ترسیده بودم. به کوچه رفتم و شروع به داد و بیداد کردم و از همسایه‌ها کمک خواستم. همسایه‌ها وقتی صدایم را شنیدند، به خانه‌مان آمدند و به زیرزمین رفتند اما هرکدام که وارد زیرزمین می‌شدند، به محض ورود مثل پدر و برادر و مادرم از هوش می‌رفتند. دوباره کمک خواستم و همسایه‌های دیگری هم آمدند. آنها هم به محض ورود به زیرزمین بیهوش شدند.»

 

 نجات جان ۱۱ نفر

 

زینب ‌که می‌دید هربار همسایه‌ها را خبر می‌کند، همه آنها یکی‌یکی از هوش می‌روند و کف زیرزمین می‌افتند، با گوشی تلفن همراه با آتش‌نشانی و سپس اورژانس تماس‌گرفت و به آنها گفت اعضای خانواده و همسایه‌ها در زیرزمین روی زمین افتاده‌اند. بعد هم با عمویش تماس گرفت و او را در جریان حادثه‌ای که رخ داده بود، قرار داد.

با اعلام وقوع حادثه، دقایقی بعد نیروهای آتش‌نشانی و امداد و اورژانس تبریز به‌سرعت به منطقه خسروشاه و خانه‌باغ خانواده فیضی اعزام شدند. ماموران آتش‌نشانی به محض ورود، محل را ایمن‌سازی کرده و حادثه‌دیدگان نیز با آمبولانس‌های اعزام شده به مراکز درمانی منتقل شدند. 

سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی در این‌باره ‌گفت: «‌ساعت ۹ صبح روز شنبه، وقوع حادثه برای ۹ نفر در زیرزمین خانه‌ای در یکی از مناطق خسروشاه به اورژانس‌ گزارش و پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. سه نفر از مسموم‌شدگان دچار کاهش سطح هوشیاری و مشکلات شدید تنفسی شده بودند که با اقدام سریع نیروهای اورژانس از مرگ نجات یافتند. هفت نفر از مسموم‌شدگان نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان اسکو و دو مسموم دیگر هم به درمانگاه خسروشاه منتقل شدند. علت بروز این حادثه، تولید گاز مونوکسید کربن در اثر کار ژنراتور با بنزین گزارش شد.»

 

به گفته پدر خانواده، آخرین نفری که از بیمارستان مرخص شده پسرش بوده که حالش رو بهبود است. گر‌چه اورژانس آذربایجان‌شرقی تعداد مسمومان حادثه را ۹ نفر اعلام کرد اما او می‌گوید ۱۱ نفر دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شده بودند که حال همگی‌شان در حال حاضر خوب است. زینب می‌گوید آموزش شماره تماس‌های اضطراری مانند ۱۱۵ و ۱۲۵ در مدرسه باعث شد تا او بتواند در این شرایط واکنش مناسب نشان داده و جان اعضای خانواده و همسایگان درگیر در این حادثه را از مرگ نجات دهد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.