2024/04/16
۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی به سبک کارخانه ها

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی خانگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کنسرو کردن نخود فرنگی یکی از بهترین راهها برای نگهداری آن است. اگر می خواهید نخود کنسرو شده در خانه تهیه کنید این مطلب می تواند به شما کمک کند. 


مواد لازم برای تهیه کنسرو نخود فرنگی

 

 نخودفرنگی    ۲ کیلو
نمک    ۲ قاشق چایخوری حدودی
سرکه    ۴ قاشق غذاخوری
آب    به میزان لازم
چند عدد بانکه  شیشه با در فلزی    به تعداد لازم

کنسرو نخود فرنگی


طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی


ابتدا نخود ها را از غلاف خارج کنید، آن را به مدت یک ساعت با نمک خیس کنید و بعد آبکشی کنید. حالا نخودها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و به اندازه کافی روی آن آب بریزید آب باید به طور کامل روی نخودها را بپوشاند، به مدت نیم تا یک ساعت نخودها را بجوشانید، توجه داشته باشید نخودها باید کاملا پخته شود . وقتی نخودها پخت آن را رها کنید تا سرد شود. سپس سرکه و نمک را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. 


حالا مواد را کاملا رها کنید تا سرد شود. وقتی به خوبی سرد شد نخود را با کفگیر جدا کنید و داخل بانکه ها بریزید بعد از آب داخل قابلمه روی بانکها بریزید طوری که همه نخودها را بپوشاند، سپس یک پارچه نشسته و نو روی آن بگذارید و در ادامه در فلزی را به محکمی ببندید. کنسروهای شما آماده است. کنسروها را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.  
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.