2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه 7 نوع ته دیگ خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه 7 نوع ته دیگ خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه 7 نوع ته دیگ خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ته دیگ یک بخشی از غذای مجلسی است که خیلی خوشمزه و خاص است اگر می خواهید انواع ته دیگ خیلی خوشمزه را تهیه کنید اینجا را بخوانید 

 

ته دیگ زعفرانی 

ته دیگ زعفرانی


برای تهیه ته دیگ زعفرانی ابتدا روغن را داغ کنید ، زعفران دم کشیده را که به اندازه ته استکان درست کرده اید داخل آن بریزید وقتی روغن خیلی خوب داغ شد برنج را که آبکش کرده اید به آن اضافه کنید و حسابی فشرده کنید. بعد مابقی برنج را اضافه کنید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان به روش رستورانی بسیار خوشمزه و مجلسی


ته دیگ سیب زمینی حلقه ای

 

ته دیگ سیب زمینی
روغن داغ، زردچوبه ، کنجد یا جعفری و  حلقه های سیب زمینی را کف قابلمه بچینید بعد کمی نمک اضافه کنید ، حلقه ها را وقتی که یکطرفش سرخ شد بازگردانید قبل از چیدن  چند پر جعفری یا کنجد کف قابلمه بریزید ته دیگ زیباتر می شود.


ته دیگ سیب زمینی رنده شده 


سیب زمینی رنده شده را خوب بشویید ، روغن را در کف قابلمه به خوبی داغ کنید ، به سیب زمینی رنده شده نمک و فلفل و زردچوبه و زعفران اضافه کنید بعد به صورت فشرده و نه کلفت در کف قابلمه بچیندید، توجه داشته باشید روغن قابلمه نباید کم باشد در غیر این صورت می سوزد. 


ته دیگ با نان لواش

ته دیگ نان لواش


روغن را به خوبی داغ کنید ، کنجد به آن اضافه کنید سپس نان دولایه لواش را در کف قابلمه قرار دهید طوری که کف قابلمه به خوبی پوشیده شود سپس برنج را روی آن بریزید. با همین روش می توانید ته دیگ با نان تافتون هم بپزید.


ته دیگ بادمجان 


ابتدا بادمجان را پوست بکنید و حلقه کنید نمک بزنید و نیم ساعت آن را رها کنید تا آبش به خوبی کشیده شود و بعد فشار دهید تا اگر بادمجان تلخ است تلخی آن با مابقی آب خارج شود. کف قابلمه روغن داغ بریزید یک طرف را سرخ کنید و برگردانید بعد برنج را روی طرف سرخ شده بریزید و دم بگذارید طرف دیگر  بادمجان روی حرارت کم سرخ می شود. 


ته دیگ کدو حلوایی


ابتدا کدو حلوایی را بشویید و پوست بکنید و خرد کنید ، بعد روغن داغ و دارچین در کف قابلمه بریزید و وقتی روغن به خوبی داغ شد کدو را کف آن بچینید و برنج را اضافه کنید و دم بگذارید بعد از نیم ساعت ته دیگ بسیار عالی به دست خواهید اورد. 


ته دیگ کاهو 

ته دیگ کاهو


روغن را داغ کنید ، برگ های کاهو را بدون قسمت سفید کف قابلمه بچینید، شعله را کم کنید مقداری زعفران به آن اضافه کنید  و بعد برنج را روی آن بریزید و دم بگذارید. نیم ساعت بعد ته دیگ شما آماده است نوش جان کنید. 


نکته 


از کنجد برای همه انواع ته دیگ می توانید استفاده کنید. 
برای ته دیگ خوشمزه از هر نوع که باشید حتما باید روغن زیاد و کاملا داغ باشد.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.