2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه لواشک آلو خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه لواشک آلو خیلی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه لواشک آلو خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا لواشک آلو یک خوراکی خیلی خوشمزه و خاص است. لواشک آلو را می توانید با آلو سیاه یا آلو قطره طلا در خانه تهیه کنید. 


مواد لازم برای تهیه لواشک آلو


آلو سیاه یا آلو بخارا : یک کیلو
آب: دو لیوان 
نمک یا شکر : به مقدار لازم

طرز تهیه لواشک آلو

بیشتر بخوانید: طرز تهیه لواشک هلو نرم و عالی +نکاتی که تا به حال نشنیده اید


طرز تهیه لواشک آلو


ابتدا آلوهایی که رسیده و نرم است را انتخاب کنید. آن را به خوبی بشویید. سپس آلوها را در یک قابلمه بریزید اگر آلوها آبدار است یک لیوان آب برای پخت آن کافی است اما اگر از آلوی سفت استفاده می کنید از دو لیوان آب استفاده کنید. 
حالا اجاق را روشن کنید وقتی آب به جوش آمد زیر شعله را کم کنید. سپس به مدت یک ساعت صبر کنید تا آلوها به خوبی بپزد. وقتی گوشت از هسته و پوست جدا شد وقت آن است که پوره به دست آمده را لواشک کنید اما قبل از آن طعم آلو را بچشید ممکن است آلو ترش باشد و دوست داشته باشید که کمی به آن شکر اضافه کنید. یا اینکه با نمک طعم دارش کنید.

وقتی اینکار را انجام دادید نوبت آن است که پوره را از سبد فلزی رد کنید تا اضافات آن گرفته شود. یک سبد فلزی را روی یک ظرف گود قرار دهید محتویات قابلمه را روی آن بریزید و با دست روی سبد بسایید وقتی گوشت آلو کاملا پوره و جدا شد. حالا یک سینی آماده کنید روی آن را با سلیفون یا مشمع مخصوص لواشک بپوشانید. سپس مایع را به آرامی روی سینی بریزید و با قاشق صاف و یک دست کنید. حتما باید زخمات مایعی که پهن می شود یکی باشد تا در روند خشک شدن مشکلی ایجاد نشود. 
هرچه لواشک نازکتر باشد خوشمزه تر خواهد شد. 


حالا سینی را به مدت 24 ساعت در آفتاب قرار دهید و سپس آن را به سایه منتقل کنید. می توانید روی آن یک توری بکشید تا گرد و خاک نگیرد. 
بعد از سه تا 4 روز بسته به دمایی که در آن لواشک را قرار می دهید لواشک شما آماده می شود. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.