2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
چطور نامه عاشقانه بنویسم

چطور نامه عاشقانه بنویسم

باید ها و نبایدهای نوشتن نامه عاشقانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -روز جهانی نامه‌نویسی بهانه‌ای شد تا از ضرورت و چگونگی نوشتن دلنوشته های عاشقانه برای همسرمان بگوییم
  با کلمات می‌توان احساسات را یکپارچه تر و منسجم‌تر بیان کرد؛ یک دلیل اصلی‌اش شاید این باشد که چون فرصت اندیشیدن داریم و فرصت ویرایش برای انتخاب بهترین کلمات توصیف‌کننده مکنونات قلبی‌مان نسبت به شخص مد نظر و این موجب می‌شود با درون خودمان ارتباط برقرار کنیم و احساسات خود را نسبت به شخص مد نظر بازیابیم و بعد کلمات جادویی را نسبت به مخاطب‌مان بر زبان بیاوریم. اول سپتامبر(فردا)، روز جهانی نامه‌نویسی است. به همین بهانه از چگونگی نوشتن یک نامه عاشقانه به همسرمان خواهیم گفت.

 

هرچه می‌خواهد دل تنگت بگو


  نامه عاشقانه به جد مصداق این بیت از مولاناست که می‌گوید: «هیچ آدابی و ترتیبی مجوی / هرچه می‌خواهد دل تنگت بگوی» پس تمامی تعارفات و فکرهای از پیش تعیین شده را کنار بگذارید و شروع کنید به نوشتن نامه‌ای که فکر می کنید بیشترین تاثیر را روی همسرتان می‌گذارد. همچنین هر نکته اخلاقی خوب، هر زیبایی صوری و هر آن چه را که از رفتار و اخلاق همسرتان در چشمان‌تان زیباست روی کاغذ بیاورید.


 قدردانی‌های‌تان را ادبی بنویسید 


 یادتان باشد که سپاس‌گزاری مانند ریخته‌شدن بنزین روی آتش عمل می‌کند پس تا می‌توانید از او در نامه‌هایتان سپاس‌گزاری کنید. به خاطر همه زحماتی که در زندگی می‌کشد و بعد سعی کنید این مفاهیم را با ادبیات درهم بیامیزید و حتی این گونه بنویسید: «ممنون که مرا در چشمان خودت جای دادی. وقتی می‌خندی برایت می میرم، آخر می دانی چیست؟ طرح لبخند تو پایان پریشانی‌هاست عزیز دلم». بدین شکل می‌توانید قربان صدقه‌های‌تان را تاثیرگذارتر جلوه دهید.


 چگونگی بیان خواسته‌ها در نامه عاشقانه 


نامه فرصتی است که شما می‌توانید در کمال ادب و احترام، با  آرامش و آسایش آن چه را که در دل دارید از فردی که دوستش دارید، بخواهید. نامه این فرصت را به شما می‌دهد که تمام نادیده‌های زندگی، تمام ناشنیده‌های زندگی و تمام ناگفته‌های زندگی را که در دل‌تان است روی کاغذ بیاورید و آن‌ها را درخواست کنید. در نوشتن از دو رنگ استفاده کنید و آن جا که می خواهید نام معشوق و واژه دوستت دارم را بیان کنید از رنگ قرمز که تحریک‌کننده احساسات است استفاده کنید. پس همیشه به یک مداد یا خودکار قرمز در نامه عاشقانه نیاز هست تا اثر نامه شما را به لحاظ روانی چند برابر کند.


 بار منفی به نامه‌تان ندهید


  نکته آخر این که مراقب باشید اگر ناراحتی و خشم دارید، موقع نوشتن بار منفی به نامه‌تان ندهید و با رعایت نکات گفته‌ شده لطافت‌ها و یادآوری مهربانی‌ها که بار مثبت به یادداشت شما داده، خیلی کوچک  به درخواست و انتظارتان  درباره حل این ناراحتی اشاره کنید و راه جایگزین بدهید نه این که کل خاطره بد را بگویید و بار منفی به نامه دهید. این قاعده را رعایت کنید که من حس خوبی ندارم وقتی شما فلان ... رفتار را دارید  و من انتظار دارم این جور ... رفتار کنی و این حس بهتری در من ایجاد می‌کند.
نویسنده : صدیقه معدنی|‌ کارشناس‌ارشد روان‌شناسی‌بالینی

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.