2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
طرز تهیه

طرز تهیه " کیک ماست قابلمه ای" بسیار خوشمزه و مجلسی

کیک ماست ، یک کیک بسیار خوشمزه و سبک است. اگر نمی‌توانید از شیر استفاده کنید این کیک برای شما خیلی مناسب است. طرز تهیه کیک ماست را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کیک ماست ، یک میان وعده بسیار لذیذ است که اگر بچه داشته باشید برای شما خیلی کارایی خواهد داشت. چون بچه‌ها کیک را دوست دارند و شما می‌توانید کیک ماست که کیکی سبک هم هست را به راحتی در خانه درست کنید. مواد اولیه آن نیز معمولا در دسترس است. 
برای تهیه کیک ماست بدون فر چند نکته کلیدی را رعایت کنید تا یک میان وعده عالی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک بدون شیر در خانه

کیک ماست قابلمه ای
 
مواد لازم: 


تخم مرغ: سه عدد
آرد : دو لیوان
ماست: یک لیوان
شکر : یک لیوان
وانیل : نصف قاشق چای خوری
نمک : نصف قاشق چای خوری
بیکینگ پودر: یک قاشق چای خوری
پوست رنده شده لیمو یک عدد
روغن : نصف لیوان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه " کیک کنجدی" بسیار خوشمزه و عالی+فوت و فن شیرینی‌پزها


 دستور پخت


برای تهیه کیک ماست ابتدا باید صبر کنید تا تخم مرغ و ماست به دمای اتاق برسد. سپس تخم مرغها را در کاسه‌ای بشکنید و با هم زن حسابی هم بزنید تا یک دست شود. سپس به آن شکر را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. وانیل و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در ادامه آراد را به ان اضافه کنید و دوباره هم بزنید سپس ماست را اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه همه مواد را با هم هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن روغن و پوست رنده شده لیمو است. آنها را هم اضافه کنید و به طور کامل هم بزنید تا همه مواد یک دست شود. 

بیشتر ببینید: طرز تهیه کیک رژیمی بدون فر و هم زن بسیار خوشمزه و حرفه ای+ویدئو


در ادامه یک تابه نسوز را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود. به مدت 20 دقیقه تابه باید روی اجاق باشد تا کامل گرم شود و به دمای فر برسد. بعد داخل تابه کاغذ روغنی قرار دهید و سپس مواد را داخل آن بریزید. 
در تابه را بگذارید تا کیک خوب بپزد. 20 دقیقه زمان نیاز است تا کیک خوب بپزد. بعد تابه را زیر و رو کنید و طرف دیگر کیک را به مدت 5 دقیقه روی حرارت قرار دهید. از آنجایی که مواد کاملا پخته‌است نیازی روی کیک را زیاد در حرارت قرار دهید فقط کافی است روی آن سرخ شود. بعد در تابه را بردارید و صبر کنید تا کیک خنک شود. حرارت آن که کمی گرفته شد کیک را سرو کنید. 

کیک ماست ساده


نکته


کیک ماست به دلیل اینکه شیر ندارد سبک است و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید
برای طعم دادن به کیک ماست می‌توانید از هر طعم دهنده‌ای استفاده کنید و به جای پوست لیمو به آن گردو یا کشمش هم اضافه کنید
کاغذ روغنی برای این است که کیک شما نسوزد ، چون با حرارت اجاق کیک می‌پزید امکان سوخت آن وجود دارد اما اگر از کاغذ روغنی استفاده کنید جلوی سوختگی را می گیرد.
اگر دوست داشته باشید می‌توانید از گلاب هم استفاده کنید . اگر خواستید از گلاب استفاده کنید از گلاب دو آتیشه به اندازه یک قاشق چای خوری استفاده کنید و لیمو در آن نریزید. عطر مواد را خیلی با هم مخلوط نکنید چون متوجه طعم ان نخواهید شد. 

اگر می‌خواهید کیک ماست شما خیلی یف کند بیکینگ پودر بیشتری بزنید و البته تخم مرغ آن را هم حسابی هم بزنید.
کیک ماست را می‌توانید به عنوان عصرانه یا صبحانه استفاده کنید.  
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.