2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روش درست کردن تخم مرغ آب پز خوشمزه

روش درست کردن تخم مرغ آب پز خوشمزه

برای درست کردن تخم مرغ آب پز سالم این دستور پخت را بخوانید

جامعه پویا -تخم مرغ آب پز یکی از غذاهای فوری و عالی است که در وعده های مختلف می توان از آن استفاده کرد. 
تخم مرغ آب پز بسیار خوشمزه ، با کالری مناسب و البته رژیمی است. در فرهنگ ها یغذایی مختلف تخم مرغ آب پز را به عنوان وعده مناسب برای صبحانه انتخاب می کنند. 
باید توجه داشته باشید آب پز کردن تخم مرغ به شکل سالم روش خاصی دارد.

 

تخم مرغ


مواد لازم برای تخم مرغ آب پز


تخم مرغ : به تعداد لازم 
نمک : نصف قاشق چای خوری
آب لیمو : یک قاشق غذا خوری
ابتدا تخم مرغ ها را از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسد. توجه داشته باشید تخم مرغ ها باید کاملا سالم باشد پوست سالمی داشته و ترک خوردگی نداشته باشید. همچنین باید به تاریخ تولید و انقضای تخم مرغ هم توجه داشته باشید. وقتی تخم مرغ های سالم به دمای محیط رسید آنها را در ظرف آبی قرار دهید و به آرامی بشویید. 

 


بعد در قابلمه ای که در نظر گرفته اید آب به مقدار کافی بریزید و تخم مرغ ها را در قابلمه بچینید. سپس  نمک و اب لیمو را به آن اضافه کنید. شعله اجاق را روشن کنید و روی حالت کم قرار دهید. 

 

طرز تهیه تخم مرغ آب پز بدون شکستگی
اگر می خواهید تخم مرغ عسلی شود بین 6 تا 7 دقیقه بعد از جوشیدن زیر اجاق را خاموش کنید اما اگر می خواهید تخم مرغ کاملا آب پز  و سفت شود آن را به مدت 12 تا 15 دقیقه روی شعله کم قرار دهید. 


بعد از خاموش کردن اجاق می توانید قبل از اینکه تخم مرغ ها را پوست بکنید از پخته شدن آن کاملا اطمینان حاصل کنید. تخم مرغ را  روی سطح صاف به صورت افقی قرار دهید و بچرخانید اگر با یک حرکت چرخش زیادی داشت یعنی تخم مرغ کاملا پخته است. بعد از اینکه کمی سرد شد می توانید پوست بکنید و میل کنید.


نکته 


هرچند تخم مرغ عسلی خوشمزه است اما هضم آن برای معده سخت است. ضمن اینکه ممکن است با تخم مرغ عسلی میکروب هایی وارد بدن شما شود پس بهتر است از تخم مرغ را کاملا بپزید.
تخم مرغ را در وعده صبحانه ، یا شام سبک می توانید میل کنید. گوجه ، خیارشور و کاهو در کنار تخم مرغ آب پز بسیار خوشمزه می شود. 
اگر رژیم دارید تخم مرغ یک وعده غذای کامل برای شما می تواند باشد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.