2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
نقدی بر سریال می خواهم زنده بمانم

نقدی بر سریال می خواهم زنده بمانم

سریال می خواهم زنده بمانم سریالی در فضای دهه شصت است. نقدی بر این سریال را اینجا بخوانید

جامعه پویا -یکی از سریال‌های جدید نمایش خانگی سریال «می‌خواهم زنده بمانم» است. سریالی که می‌تواند به علت‌های مختلف از انتخاب بازیگر تا آهنگ پایان سریال رقیب جدی برای دیگر سریال‌های در حال پخش باشد. سریالی که در دو قسمت اول نشان داده داستان جذاب و گیرایی برای مخاطب دارد و با نشان دادن و شکل گیری داستان در فضای خانواده آن را برای عموم جذاب‌تر کرده است.

 

داستان از چه قرار است؟

 

کارگردان سریال می‌خواهم زنده بمانم دست به انتخاب سختی زده است چرا که داستان سریال در دهه شصت اتفاق می‌افتد. دهه‌ای در تاریخ ایران که پر از حوادث و اتفاقات و فضایی است که نشان دادن آن شاید به مزاق هر کسی خوش نیاید. از سویی فضا سازی دهه شصت کار را سخت‌تر کرده است. در خلاصه داستانی که از سمت عوامل این فیلم منتشر شده، آمده است: «هما حقی و نامزدش به همراه خانواده حقی آماده می‌شوند تا برای شب تولد همایون حقی، پدر خانواده او را غافلگیر کنند. اما با رسیدن پدر، همه خانواده غافلگیر می‌شوند.

 

سریال می خواهم زنده بمانم

اما این همه داستان نیست در دو قسمت پخش شده از این سریال می‌بینیم که داستانی عاشقانه در آن جریان دارد و تا کنون به موضوعات و سخت‌گیری‌ها اجتماعی دهه شصت اشاره شده است.

سریال می خواهم زنده بمانم سریالی پرستاره است و همین مورد یکی از برگ‌های برنده این سریال خواهد بود. حامد بهداد، سحر دولتشاهی، پدرام شریفی، بهاره کیان افشار، علی شادمان، مهران احمدی، آزاده صمدی، آناهیتا درگاهی، افسانه چهره آزاد، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، عزت الله مهرآوران، مائده طهماسبی، ناهید مسلمی، بیژن بنفشه خواه، امیر نوروزی، مهدی حسینی نیا، محمدرضا مالکی و مهدی صباغی از جمله بازیگران آن هستند.

سریال می خواهم زنده بمانم

برگ برنده سریال

 

علاوه بر این که بازیگران خوب و بازی مورد قبول آنها می‌تواند این سریال را برای مخاطبان جذاب کند از سویی تیتراژ پایان فیلم را همایون شجریان به نام آسمان ابری در فضایی عاشقانه خوانده است. در این اثر بر اساس اشعاری از حسین منزوی و غلامرضا طریقی منتشر شده، غلامرضا صادقی آهنگساز و تنظیم کننده، همایون شجریان خواننده، پدرام فریوسفی، میثم مروستی، نیلوفر محبی، امین عطایی و مهرداد عالمی نوازندگان، کاوه عابدین و مرجان معصومی گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

این سریال به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی محمد شایسته است که شایسته پس از تهیه آثاری چون «طلا»، «خانه دختر»، «۵۰ کیلو آلبالو» و … به می‌خواهم زنده بمانم رسیده است.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.