2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چگونه بوی برنج سوخته را از بین ببریم

چگونه بوی برنج سوخته را از بین ببریم

برای از بین بردن بوی برنج سوخته راههای متنوعی وجود دارد. اینجا را بخوانید تا به راحتی بوی سوختگی برنج را از بین ببرید

جامعه پویا -بوی سوختگی برنج مخصوصا وقتی که مهمان داشته باشید ، خیلی اتفاق بدی است و خانم های خانه دار را به شدت مضطرب می کند. اما از بین بردن بوی سوختگی برنج راهکاری مختلفی دارد که در این مطلب می توانید آن را بخوانید .

بیشتر بخوانید: چطوری تندی غذا را از بین ببریم


از بین بردن بوی سوختگی برنج با نان

 


اگر دیگ شما بزرگ نیست و برنج در آن ته گرفته است می توانید روی برنج در قابلمه را نان به طور کامل بپوشانید و به مدت نیم ساعت در همان حالت قرار دهید. ترکیبات نان می تواند به سرعت بوی سوختگی را بگیرد.

 

از بین بردن بوی سوختگی برنج
ترکیب گلاب و زعفران برای گرفتن بوی سوختگی

 


مقداری زعفران برای پلو دم کنید و در کنار آن دارچین و گلاب را هم با هم مخلوط کنید بعد این دو مایع را با هم مخلوط کرده و روی برنج بریزید به مدت یک ربع صبر کنید بوی زعفران و گلاب و دارچین به طور کامل بوی سوختگی را مهار می کند.

بیشتر بخوانید: چطور شوری کشک بادمجان را بگیریم


قرار دادن کاغذ روی دیگ برنج سوخته


راه دیگری که می توانید به راحتی بوی سوختگی را بگیرید قرار دادن روزنامه یا کاغذ روی دیگ برنج است کاغذ به سرعت بوی سوختگی را مهار می کند. 

 

از بین بردن بوی سوختگی برنج
استفاده از هل و دارچین 


می توانید برای از بین بردن بوی سوختگی برنج هل و دارچین آسیاب شده را در کمی گلاب با هم مخلوط کنید و روی برنج بریزید عطر هل و گلاب و دارچین به سرعت بوی سوختگی را مهار می کند.

بیشتر بخوانید: تلخی غذا را چطور بگیریم؟


عوض کردن دیگ برنج سوخته


یکی دیگر از روش هایی که می توان برای مهار سوختگی بوی برنج بسیار کارآمد است این است که در یک ظرف دیگر روغن را گرم کنید و ته دیگ قرار دهید و برنج را از رو به قابلمه جدید منتقل کنید و برنج های خشک شده و سوخته را کامل از برنج های سالم جدا کنید. بعد به اندازه یک یا دو قاشق به ازای هر 5 پیمانه گلاب روی برنج بریزید. اینکار به طور کامل بوی سوختگی را از بین می برد. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.