2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تمام خواص عناب ؛ از جلوگیری از سرطان تا بهبود پوست صورت و لاغری

تمام خواص عناب ؛ از جلوگیری از سرطان تا بهبود پوست صورت و لاغری

عناب میوه درختی 4 هزار ساله است. همه خواص عناب برای کبد ، سرطان ، لاغری و ... را اینجا بخوانید

جامعه پویا - عناب میوه گیاهی چهار هزار ساله است که خواص بی نظیر آن ابتدا در چین شناخته شد و پزشکان چینی از آن استفاده می کردند .


این میوه ها ،غنی از کربوهبدرات ها هستند و همینطور مقادیر زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی را دارا میباشند.در 100 گرم عناب خشک شده، در مجموع 350 کالری وجود دارد عناب خشک شده حاوی 84 گرم کربوهیدرات، 7.3 گرم پروتئین، 4 گرم فیبر رژیمی و 1.2 گرم چربی است ؛ این میوه ،حاوی حدود 300 میلی گرم ویتامین C, و 125 میلی گرم ویتامین A، و 2.8 میلی گرم نیاسین، 0.2 میلی گرم ریبوفلاوین، 0.1 میلی گرم تیامین، 1050 میلی گرم پتاسیم، 168 میلی گرم فسفر، 130 میلی گرم کلسیم، 12 میلی گرم سدیم و 3.5 میلی گرم آهن است. عناب خشک ،همچنین حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی غنی از آنتی اکسیدان، از جمله ساپونین ها و فلاونوئیدها است .

مزایای مصرف عناب


خواص بی نظیر عناب برای جلوگیری از سرطان 


گر چه عصاره عناب، مانع تکثیر سلول های توموری در تمام سطوح می شود، اما بیشترین اثر را در برابر سلول های لوسمی یورکات نشان می دهد.محققان گفته اند که، یافته های آنها در گزارش فوریه 2008، در مورد «فناوری های سیتوتو» نشان می دهد، که یافته های آنها، خواص سیتوتوکسیس در مقابل انواع مختلف سلول های سرطانی وجود دارد و اثبات شده و مطالعات دیگر نشان داده اند، که مکانیسم مورد استفاده از عناب به خوبی کار می کند.

 


خواص عناب برای کنترل فشار خون 


عناب یکی از منابع غنی از آهن و فسفر است که هر دو از عناصر مهم در گلبول‌های قرمز خون هستند. اگر به فقر آهن یا کم‌ خونی دچارید ممکن است علائمی مانند ضعف عضلانی، خستگی، سوءِهاضمه،‌ سرگیجه و اختلال شناختی در شما بروز کند. با افزایش آهن و فسفرِ دریافتی از طریق میوه عناب،‌ گردش خون شما بیشتر می‌شود و در نتیجه‌ اکسیژن‌رسانی به اندام‌های شما بهتر انجام می‌شود.

 


خواص عناب برای یبوست و لاغری


خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن، زیاد پیشنهاد شده است. عناب را هم می‌توان در فهرست این خوراکی‌ها گنجاند. در واقع یکی از خواص عناب کمک به کنترل وزن است. این میوه با کالری کم،‌ و میزان بالایی از پروتئین و فیبر نیازهای تغذیه‌ای شما را تأمین می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد. در نتیجه بین وعده‌های غذایی اصلی سراغ میان‌وعده و تنقلات نمی‌روید و می‌توانید به رژیم غذایی‌تان پایبند بمانید و به این ترتیب وزن اضافه نمی‌کنید و لاغر می شوید. عناب مساله دفع شما را به طور کامل برطرف می کند و باعث می شود که یبوست به طور کامل از بین برود. برای اینکار عناب را خیس کنید و به مدت دو ساعت روی آن را بپوشانید وقتی خوب نرم شد استفاده کنید. 

تاثیر عناب بر پوست


عناب به‌دلیل داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها ازجمله ویتامین سی،‌ ویتامین آ و ترکیبات ارگانیک مختلف و اسیدها به شیوه‌های مختلفی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را که عامل بسیاری از امراض و بیماری‌ها هستند خنثی کنند. علاوه‌براین ویتامین C منجربه افزایش تولید گلبول‌های سفید می‌شود و همان‌طور که می‌دانید گلبول‌های سفید اولین خط دفاعیِ سیستم ایمنی بدن ما هستند.

عناب خاصیت ضدحساسیت قوی و ویژگی ضدبیش‌دفاعی دارد. همچنین، از بیش‌حساسیت می‌کاهد و موجب کاهش سرماخوردگی فصلی و تب نیز می‌شود.

 


خواص عناب برای سرماخوردگی


میوه عناب خارش و سوزش گلو را تسکین می دهد جالب است بدانید در بسیاری از کشورها داروخانه ها پیشنهاد های ویژه ای با داروهای درمانی عناب برای گلو درد – سرفه و سرماخوردگی ارائه می دهند. میوه نرسیده عناب به رنگ سبز , پکیجی سرشار از آنتی اکسیدان است.

 


خواص عناب روی پوست


عناب سرشار از فلاونوئیدها است که قدرت آنتی اکسیدانی فراوانی دارد و از پیری سلولی جلوگیری می کند و همچنین سبب تقویت حافظه می شود.
عناب حاوی 18 اسید آمینه است که مسئول شکل گیری تعداد زیادی از پروتئین های بدن است. 
همچنین برای قوی کردن استخوان های بدن نیاز به مصرف غذاهای حاوی کلسیم – آهن – فسفر و ویتامین دی دارید میوه عناب شامل کلسیم – فسفر و آهن است و هر سه ماده معدنی فوق استخوان های بدن شما را محکمتر می کند.
با افزایش سن استخوان های ما شکننده تر می شوند بنابراین ما در طول زندگی همیشه مستعد ابتلا به پوکی استخوان هستیم با خوردن میوه عناب از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کنید.

 

مضرات عناب

هرچند تا کنون مضرات خاصی برای عناب گزارش نشده است اما توجه داشته باشید .مقدار مصرفی عناب به سن، وزن و سلامت فرد بستگی دارد. معمولا باید مصرف مکمل‌ها را با مقادیر کم شروع کنید و در صورت نیاز، مقدار مصرفی‌تان را افزایش بدهید. اما چون قند خون را کاهش می دهد ممکن است عوارضی در این خصوص داشته باشد . همچنین خانم هایی که باردار هستند یا شیردهی دارند ، بیمارانی که به تازگی جراحی شده اند و افرادی که به لاتکس حساسیت دارند باید نسبت به مصرف عناب محتاط باشند. 

نکته: بخش سلامت جامعه پویا جهت آگاهی رسانی این مطالب را منتشر می کند و قبل از استفاده از مطالب بخش سلامت حتما با پزشک خود مشورت کنید .

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.