2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
بیوگرافی انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی اتریشی

بیوگرافی انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی اتریشی

بیوگرافی انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی اتریشی و ورزشکار موفق را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -انوشیروان محسنی ورزشکار و بازیگر ایرانی متولد سال 55 است . او از 7 سالگی به اتریش مهاجرت کرد و در 14 سالگی ورزش تای بوکس را شروع کرد و در 19 سالگی  قهرمان اروپا شد و سپس وارد سینمای اتریش شد. 

 

انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی
زندگی حرفه ای انوشیروان محسنی


انوشیروان محسنی 4 دوره در رشته تایبوکس قهرمان اروپا شد. 7 فیلم در اتریش بازی کرده که در 6 فیلم نقش اول را برعهده داشته است. 
انوشیروان محسنی به دلیل اینکه در رشته رزمی کار کرده است در فیلم های اکشن  بازی می کند. او درایران سه فیلم بازی کرده است و با سحر زکریا و ملیکا شریفی نیا و امین حیایی  هم بازی بوده است. انوشیروان محسنی قهرمان ۴ دوره بوکس جهان است و در اتریش تدریس بوکس دارد. انوشیروان محسنی قبلا نیز توسط کارگردان آلمانی هانس بوکنیگ برای بازی در فیلم زندانی ها دعوت به کار شده بود. او با فیلم شاخ کرگدن وارد سینمای ایران شد. انوشیروان محسنی چند جایزه معتبر از جشنواره های اروپایی هم دارد. 

 

انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی اتریشی
زندگی خصوصی انوشیروان محسنی


انوشیروان محسنی دو دختر به نام های فلورا و آوا دارد. او رابطه بسیار خوبی با دخترانش دارد و در یک محسن پر احساس برای آنها نوشته است حالا من بادیگارد شما هستم اما می دانم 40 سال دیگر شما بادیگارد من خواهید بود. 
انوشیروان محسنی دوستان بازیگر ایرانی زیادی دارد ، حمید گودرزی ، پژمان بازغی ، خداداد عزیزی ، کامبیز دیرباز از جمله سلبریتی هایی هستند که با او رابطه نزدیک دارند. 


انوشیروان محسنی در موسیقی نیز دستی بر آتش دارد ،او از 10 سالگی تنبک نوازی نمی کند. 
انوشیروان محسنی می گوید : همچنین به سفارش پدر از سن ۱۳ سالگی برای فراگیری متدها و تکنیک‌های بیشتر زیر نظر استادان اسماعیل واثقی، جهانگیر ملک و آرش فرهنگ فر و در نهایت به مدت2 سال زیر نظر استاد سحاب تربتی تکنیک‌های جدیدتری را فرا گرفتم.

 

او ادامه داد: برای اولین بار در سن ۱۳ سالگی در کنسرت دکتر سوسن مطلوبی در وین  بر روی سن رفته و اجرای زنده داشتم، به عنوان نوازنده تمبک در کنسرتهای متعدد کشورهای اروپایی با نوازندگان مطرح سازهای اصیل ایرانی همچون استادان مرحوم محمد رضا لطفی نوازنده تار، مرحوم پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور، استاد سعید فرج پور نوازنده کمانچه، استاد مجید درخشانی نوازنده تار، استاد نریمان حجتی نوازنده تار و سه تار و اصغر بهاری نوازنده کمانچه همراهی داشتم و همچنین در جشنواره های موسیقی کشور اتریش به شکل فعال حضور داشته ام. همچنین آلبوم موسیقی با همنوازی استاد محمدرضا لطفی (تار)، استاد حسن کسایی(نی)، استاد اسدالله ملک(ویالون) و بنده به عنوان نوازنده تنبک در سال 1380 منتشر شد. در اردیبهشت 1398  با سالار عقیلی خواننده موسیقی اصیل ایرانی به همراه ارکستر بین المللی وین در استکهلم و وین به عنوان نوازنده تنبک روی صحنه رفتم و بخشی از عواید این کنسرت به هموطنان آسیب دیده در سیل ایران اهدا شد.

انوشیروان محسنی و دخترانش


فیلم شناسی انوشیروان محسنی 


انوشیروان محسنی  درباره نحوه ورود خود به سینما می گوید: به مدت ۶ سال به آموزش پلیس (اقتصادی–ضدشورش و امنیتی) اتریش مشغول بودم. در سال ۲۰۱۳ در حالی که به پلیس گروه ویژه اتریش برای دفاع در جنگهای خیابانی آموزش می دادم خانم جاسمین بامگارتنر (Jasmin Baumgartner) در حال فیلمبرداری من را دید و در خواست کرد که صحنه های اکشن فیلم را بازی کنم. با بازی در صحنه های اکشن فیلم جاسمین بامگارتنر وارد عرصه بازیگری شده و اولین نقش خود را در فیلم سینمایی شیرین غیرت خواهر من" shirin Die Ehre meine schwester" در نقش اول فیلم به عنوان برادر شیرین بازی کردم. با وجود اینکه تنها دو هفته از اکران فیلم "شیرین غیرت خواهر من" در سینماهای اتریش می‌گذشت با شکایت مردم به دلیل بدآموز بودن موضوع انتقام شخصی از اکران این فیلم جلوگیری شد اما به دلیل بازی تاثیرگذار، کاملا واقعی و احساسی در این فیلم جایزه بهترین بازی در نقش منفی سینمایی در سال ۲۰۱۳ در اتریش را کسب کردم. در ادامه مسیر بازیگری‌ام در فیلم‌های "رقص آخر" دکتر هوشنگ الهیاری در سال 2014، "قصر مرکن اشتاین" فلورین بایر 2015، "میس تیک" اریک اشترن2015 ، "شاخ کرگدن" محسن محسنی نسب2016 ، "ستاره‌های رقصان" محسن محسنی نسب 2016، "اسنیف"  سیده فرزانه  امینی2017  ، "با من حرف بزن" بهزاد خداویسی 2019 و "تاک تیک" هانس گونتر بوکینگ 2020 بازی کردم.
انوشیروان محسنی این روزها مشغول بازی در فیلم " مرد تنها " است . انوشیروان محسنی بازیگر ایرانی نقش اول فیلم را که مامور پلیس مبارزه با مافیای مواد مخدر است در کنار بازیگران مطرحی چون کاتارینا بوهم (Katarina Böhm)، فریتز کارل (Fritz Karl) و مریجم ویچسل برون (Mirijam Weichselbraun) ایفا نقش می کند.  

 

انوشیروان محسنی و پژمان بازغی

مراحل پیش تولید مرد تنها در ۴ ماه به پایان رسید و روز گذشته تصویرداری این فیلم به مدت ۲ ماه در شهرهای وین و تیرول آغاز شد.

مرد تنها به موضوع مبارزه پلیس با باند مافیای مواد مخدر می‌پردازد و هانس گونتر بوکینگ (hans-Günther Bücking) کارگردانی، ماریون میتن هامر (Marion Mitterhammer) تهیه کنندگی و هورست گونتر فیدلر(Horst Gunther Fiedler) نویسندگی فیلم را بر عهده دارند.

این فیلم دومین همکاری انوشیروان محسنی با هانس گونتر بوکینگ (hans-Günther Bücking) پس از فیلم جهانی تاک تیک است که بازی او در نقش یک مبارز فلسطینی تحسین جامعه اروپا را به همراه داشت.

قرار است مرد تنها در ۲۲ مارس ۲۰۲۲ برابر با عید نوروز در سینماهای اتریش، آلمان و سوئیس اکران شود.

همچنین گران ترین فیلم اتریش HADES با  بازی انوشیروان محسنی و توبیاس مورتی (Tobias Morreti) بازیگر نقش ریچارد موزر در سریال بازرس و رکس که در دهه هشتاد از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شد قرار است در ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ در کشورهای مختلف اروپا از جمله اتریش، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا، فرانسه و کرواسی اکران شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.