2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
طرز تهیه خورشت بامیه بسیار خوشمزه با مرغ به سبک رستوران ها

طرز تهیه خورشت بامیه بسیار خوشمزه با مرغ به سبک رستوران ها

برای تهیه خورشت بامیه خوشمزه و مجلسی اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -خورشت بامیه یک خورشت بسیار عالی و خوشمزه است که خانم های ایرانی ان را در خانه می پزند برای اینکه یک خورشت بامیه جاافتاده داشته باشید باید فوت و فن آن را بدانید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه باقالی پلو با گوشت مجلسی و خوشمزه برای 20 نفر

 

طرز تهیه خورشت بامیه مجلسی
مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه 

بامیه :200گرم
گوشت :400گرم
پیاز سرخ شده :2 قاشق غذا خوری
لیمو عمانی : 2عدد
گوجه فرنگی : 3عدد
رب گوجه فرنگی :1 قاشق غذاخوری
دارچین نکوبیده :1 قطعه
نمک و زردچوبه : به مقدار لازم

خورشت بامیه ساده


طرز تهیه خورشت بامیه 


ابتدا پیاز را نگینی کرده و سرخ کنید و بعد گوشت را داخل آن تفت دهید و با چوب دارچین آن را بجوشانید تا خوب بپزد. تا زمانی که گوشت بپزد ، بامیه ها را تمیز کرده و تفت بدهید. سپس رب گوجه را داخل آن ریخته و تفت بدهید و به گوشت پخته شده اضافه کنید. گوجه فرنگی را پوست بکنید و دانه های آن را خارج کرده و فیله گوجه فرنگی را خرد کرده و به خورشت اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن زردچوبه و نمک و لیمو امانی است. وقتی مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید. شعله را کم کنید تا خوب بپزد و قوام بیاید. 

 

بیشتر بخوانید : فوت و فن پخت دمی گوجه با مرغ و آب گوشت

چون بامیه لعاب ایجاد می کند بنابراین خورشت بامیه خیلی زود قوام می اید. وقتی آب خورشت به مقداری که مد نظرتان است رسید اجاق را خاموش کنید تا حرارت خورشت گرفته شود و سپس نوش جان کنید. 

خورشت بامیه با لپه

بیشتر بخوانید : طرز تهیه دلمه برگ مو ملس و بسیار خوشمزه و مجلسی

نکته 


اگر غوره دارید می توانید به جای لیمو عمانی از غوره استفاده کنید ، غذای شما خوشمزه تر می شود. 
برخی خانم ها هم از آبغوره استفاده می کنند، چراکه چاشنی اصلی خورشت بامیه غوره است اما چون در همه فصول سال نیست بنابراین لیمو عمانی را جایگزین آن می کنند. 
می توانید به جای گوشت قرمز از مرغ هم استفاده کنید. به جای 400 گرم گوشت قرمز از یک ران یا نصف سینه مرغ استفاده کنید. حتی می توانید سینه مرغ را به صورت خورشتی خورد کرده و به غذا اضافه کنید. گوشت مرغ سریع تر از گوشت قرمز می پزد. 
برخی خانم ها به خورشت بامیه لپه اضافه می کنند. لپه از مواد اصلی خورشت بامیه نیست اما اگر می خواهید حجم غذای شما بیشتر شود انتخاب مناسبی است. زمانی رب را تفت می دهید لپه را هم اضافه کنید و همراه  بامیه آن را بپزید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.