2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه کشمش پلویی خانگی به سبک خشکبار ها

طرز تهیه کشمش پلویی خانگی به سبک خشکبار ها

طرز تهیه کشمش پلویی سالم و مجلسی در خانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کشمش از جمله  خوراکی هایی است که می توان در خانه تهیه کرد و از کیفیت آن اطمینان داشت. برای تهیه کشمش در خانه حتما باید توجه کنید کشمش را به چه منظور میخواهید و از انگور مخصوص آن کشمش تهیه کنید. 

بیشتر بخوانید : چطور حبوبات را فریز کنیم


مواد لازم  برای تهیه کشمش پلویی


انگور بی دانه رسیده و سالم : به مقدار لازم 
آب جوش: به مقدار لازم 
پارچه تمیز : برای هر یک کیلو انگور یک متر

طرز تهیه کشمش پلویی خانگی


طرز تهیه کشمش پلویی


یک قابلمه پر از آب  روی  اجاق گاز قرار دهید  تا جوش بیاید.  انگور ها را با خوشه یکی یا  دو دفعه در آب جوش قرار دهید  وفوری دربیاورید ودر آبکش قرار دهید تا آبش برود سپس  آن را در آبکش یا سبد یا پارچه تمیز با فاصله بچینید و  جلوی آفتاب قرار دهید چند روز بعد ساقه های  درشت را جدا کنید و دوباره جلو آفتاب قرار دهید تا خشک شوند بعضی از دانه های انگور کوچکترهستند و  زودتر خشک می شوند  انها  را جدا وتمیز کنید .


دم کشمش را بگیرید  و در ظروف شیشه ای قرار دهید. این کشمش پلویی خانگی را می توانید برای پاییز و زمستان استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید : تلخی غذا را چطور بگیریم؟


نکته 


کشمش اگر کاملا خشک شود نیاز به نگهداری در  یخچال وفریزر نیست و در  کابینت آشپزخانه تا یک سال شاید بیشتر هم دوام داشته باشد 
لازم نیست کشمش را بعد از خشک شدن دوباره بشویید. بهتر است ان را هنگام مصرف در آب جوش بریزید و خیس کنید در این صورت اگر میکروبی هم باقی مانده باشد از بین می رود.  

 

کشمش اگر بیش از حد خشک شود سفت می شود اگر خوب هم خشک نشود  کپک میزند  کشمشی که به حد مناسب خشک شده باشد  میان دو انگشت که قرار بگیرد  نه له می شود و نه سفت است فقط میان دو انگشت می چرخد. در این صورت کشمشی که انتخاب کردید مناسب است   
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.