2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه سیب زمینی تنوری رستورانی  بسیار خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری رستورانی بسیار خوشمزه

طرز تهیه سیب زمینی تنوری به سبک رستوران‌ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سیب زمینی تنوری یک پیش غذای خوشمزه است که در کافه ها سرو می شود. می توانید سیب زمینی تنوری را به سبک کافه ها در خانه بپزید.

 


مواد لازم برای تهیه سیب زمینی تنوری


سیب زمینی    ۴ عدد درشت
آویشن    ۱ قاشق چایخوری
روغن مایع    ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
پاپریکا و فلفل قرمز    به مقدار کافی
پنیر پارمزان    ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی تنوری

طرز تهیه سیب زمینی تنوری

 

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم و به صورت خلال بزرگ خرد می کنیم. اندازه برش های سیب زمینی به خودتان بستگی دارد ولی برای اینکه در پایان سیب زمین تنوری زیباتری داشته باشید حتما از خلال های بزرگ استفاده کنید.
یک قابلمه مناسب را پر از آب می کنیم ور وی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس ۱ قاشق چایخوری نمک به آب جوش اضافه می کنیم، در ادامه سیب زمینی های خلال شده را به آب جوش اضافه می کنیم و ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا نیمپز شوند.
پس از ۱۰ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سیب زمینی های را با آب سرد آبکشی می کنیم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود یا اینکه با یک دستمال تمیز سیب زمینی ها را خشک می کنیم.
پس از اینکه سیب زمینی ها را خشک کردیم، آنها را داخل یک کاسه جادار می ریزیم و روغن مایع را اضافه می کنیم و با دست سیب زمینی ها را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های سیب زمینی ها آغشته به روغن شود.
در این مرحله تمام ادویه ها را با هم مخلوط می کنیم سپس روی سیب زمینی ها می ریزیم و مجددا با دست زیر و رو می کنیم تا تمام سیب زمینی ها طعم دار شوند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

پس از اینکه فر گرم شد سیب زمینی ها به مدت حدودا ۳۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا طلایی و برشته شوند، سپس سیب زمینی ها از فر خارج کرده و پنیر را روی آنها می پاشیم و ۵ دقیقه دیگر در فر قرار می دهیم تا پنیر آب شود.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.