2024/05/09
۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
5 خاصیت شگفت انگیز چای کیسه ای برای پوست

5 خاصیت شگفت انگیز چای کیسه ای برای پوست

چای کیسه خواص بسیاری دارد که یکی از خواصش برای پوست است اینجا را بخوانید

جامعه پویا -در مواقعی که فرصت و وسایل دم کردن چای وجود ندارد، چای کیسه‌ای گزینه خوبی است. علاوه بر این، چای کیسه‌ای می‌تواند در موارد دیگری هم به کمک ما بیاید. این موارد را در زیر می‌خوانید:

 

بیشتر بخوانید : 2 اشتباه مهم در مراقبت از پوست



  از بین بردن پف چشم‌ها


اگر بدخوابی شب قبل با پف چشم هایتان خودش را روی صورتتان نشان می‌دهد، چای کیسه‌ای احتمالا می‌تواند به کمک تان بیاید. آن‌ها را درست مثل وقتی  که می‌خواهید چای دم کنید، در آب گرم خیس کنید و بعد برای چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شوند. ۵ دقیقه قرار دادن چای کیسه‌ای روی هر چشم پف آن را کم  و فشار خون را در اطراف چشم کمتر می‌کند.

 


  رفع مشکلات پوستی


اگر حساسیت و خارش پوستی دارید، حمام با چای سیاه می‌تواند به رفع التهاب و تسکین پوست شما کمک کند. تحقیقات نشان داده است نم‌دار کردن لباس با چای سیاه می‌تواند مشکلات پوست را که با خارش همراه است،کاهش دهد.

چای کیسه ای


 درمان زخم‌های جزئی


چای سیاه کیسه‌ای همچنین می‌تواند به کم شدن ورم ناشی از خراش یا کبودی کمک کند. یک چای کیسه‌ای را باز کنید، به آن بخار دهید و بگذارید تا سرد شود. سپس آن را برای چند دقیقه روی ناحیه‌ای که زخم یا کبود شده است، بگذارید.

 


 از بین بردن نیش حشرات


چای کیسه‌ای می‌تواند برای از بین بردن درد و خارش جای گزیدگی حشرات موثر باشد. تنها کاری که باید بکنید این است که یک چای کیسه‌ای را خیس کنید، آن را فشار دهید و برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی ناحیه گزیدگی بگذارید.

 


  باز کردن منافذ پوست


یک لایه‌بردار که از برگ چای سبز درست شده می‌تواند پوست‌های چرب را به طور عمیق پاک سازی کند و شما را از جوش‌های سرسیاه راحت کند.
 یک چای کیسه‌ای را باز کنید، یک قاشق چای‌خوری برگ چای سبز روی آن بریزید و با کمی‌ آب مخلوط کنید تا شکل خمیری پیدا کند.
این خمیر را به‌آرامی‌ روی صورت بمالید و برای ۲ تا ۳ دقیقه بگذارید روی پوست بماند و بعد با آب ولرم بشویید.
سپس صورت تان را خشک کنید و مرطوب کننده بزنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.