2024/05/18
۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر نقش سامان در سریال قطب شمال

بیوگرافی امیرحسین فتحی بازیگر نقش سامان در سریال قطب شمال

سامان در سریال قطب شمال کیست

جامعه پویا -نقش سامان در سریال قطب شمال را امیرحسین فتحی بازی می‌کند. بازیگری که پیش از چند سریال عاشقانه از او دیدیم.
سریال قطب شمال سریالی عاشقانه است و دوگانه عشق و انتقام را به تصویر کشیده است. 


زندگی حرفه ای امیرحسین فتحی

 


امیرحسین فتحی ، فرزند دوم حسن فتحی کارگردان سینما ،زاده ی ١٠ مهر ١٣٧٢. بازیگر سینما و تئاتر است. دانشجوی ادبیات انگلیسی و سینما، فارغ التحصیل ممتاز بازیگری از موسسه ی سینمایی کارنامه،وی که پس از سینمایی پریناز(١٣٨٩) به کارگردانی بهرام بهرامیان برای گذراندن دوره های وورک شاب بازیگری و تحصیلات به خارج از کشور رفت. پس از بازگشت در کارهای کارگردانانی چون داوود میرباقری،بهروز شعیبی،حسن برزیده و  فرزاد موتمن بازی کرد و در تئاتر بالا بر غذا نوشته ی هارولد پینتر بازی کرد. سریال شهرزاد دومین همکاری او با پدرش حسن فتحی بعد از سینمایی کیفر (١٣٨٩)است.

 

زندگی خصوصی امیرحسین فتحی


امیرحسین فتحی تا کنون ازدواج نکرده است او هرچند تحصیلات آکادمیک در زمینه بازیگری ندارد اما با گذراندن دوره های بازیگری نزد استادان بزرگ توانسته هویتی مستقل از پدرش برای خودش درست کند. علاقه زیاد امیرحسین فتحی به بازیگری باعث شد او پیشنهاد مدلینگ را رد کند و بازیگری را انتخاب کند.

امیرحسین فتحی در خصوص تعامل با پدرش در کار بازیگری می گوید: «شهرزاد» دومین فیلمی بود که با پدر همکاری داشتم. بنا به توصیه پدر و به خواست پدر ما فعالیت مستقل داریم. وقتی برای «شهرزاد» انتخاب شدم، حتی در خانه هیچ صحبتی بابت آن نشده بود و از دفتر با من تماس گرفتند.

من یک سال قبل از فیلم «کیفر» به بازیگری علاقه مند شدم و در حال حاضر تمام زندگی ام را پای سینما گذاشتم. بازیگری دل مشغولی بزرگ زندگی من است. به خاطر شرایط فیزیکی به من چند پیشنهاد مدلینگ شد. اما من نخواستم چون بازیگری را دوست دارم. در حال حاضر هم چند پیشنهاد بازیگری دارم که در حال بررسی آن ها هستم تا نقشی متفاوت ایفا کنم. چون بازیگر باید بتواند هر نقشی را ایفا کند.

سریال طقب شمال

سامان در سریال قطب شمال


امیرحسین فتحی در سریال قطب شمال نقش سامان یکی از نقش های اصلی سریال را بر عهده دارد. نقش مقابل او را آناهیتا درگاهی بازی می کند.

سریال قطب شمال سریالی در ژانر درام است به جای گناه فرشته از پلتفرم فیلیمو پخش می شود. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.