2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
ویژگیهای یک تشک مناسب برای خواب

ویژگیهای یک تشک مناسب برای خواب

اگر می خواهید خواب راحت داشته باشید باید تشک راحت داشته باشید اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -داشتن خواب با کیفیت و کافی یکی از مشکلات بزرگ انسان امروز است.اغلب ما به دلیل انواع محرک بیرونی  ممکن است خواب درست و کافی نداشته باشیم. داشتن یک تشک خوب و مناسب به خواب راحت ما کمک خواهد کرد. در ادامه  انواع تشک‌ها را معرفی و شما را برای خرید بهترین تشک راهنمایی خواهیم کرد.


 انواع تشک را بشناسید


 تشک‌های فنری یا کلاسیک |  این تشک‌ها از دو فنر بزرگ برای نگه داشتن جرم بدن استفاده می‌کنند. طول عمر آن‌ها بیش از شش سال است. مزیت‌شان راحت بودن و بزرگ‌ترین عیب‌شان هم نرم بودن آن هاست.
 تشک طبی | حتما شما هم هنگام خرید بار‌ها از فروشنده شنیده‌اید که این تشک طبی است! یادتان باشد یک تشک طبی باید سطحی صاف و بدون شیب داشته باشد. تشک‌های طبی نباید به اندازه تشک‌های کلاسیک نرم باشند زیرا همین نرمی باعث درد کمر می‌شود.
 طبی_فنری | تشک‌های «طبی- فنری» نوع دیگری از تشک‌ها هستند که همان خصوصیات تشک‌های فنری را دارند، اما فنر آن‌ها بسیار سخت‌تر است و راحتی تشک‌های فنری را ندارد. این تشک‌ها معمولا به افرادی که ناگزیرند زمان زیادی در بستر بمانند توصیه می‌شود.
 تشک هوشمند | یکی از محبوب‌ترین انواع تشک‌ها، تشک‌های مموری فوم هستند که از فوم پلی یورتان تشکیل شده و چگالی بسیار بالایی دارند. فوم‌های پلی یورتان حالتی میان ویسکوز و کشسانی دارند که در برابر فشار و حرارت واکنش نشان می دهند و پس از چند دقیقه قالب بدن را به خود می‌گیرند. این تشک‌ها به تشک‌های هوشمندهم  معروف اند.


 تشک استاندارد کدام است؟


یک تشک استاندارد باید پارچه‌ای با دوخت محکم و جنس خوب داشته باشد. اگر پارچه استفاده شده در تشک دارای درصد مناسبی از الیاف طبیعی نباشد، ممکن است باعث بروز بیماری‌های آلرژیک و ناراحتی‌های پوستی شود.


 چگونه انتخاب کنیم؟


بهترین تشک، تشکی است که از سطح تخت بالاتر بیاید و کم ارتفاع نباشد. محتویات تشک‌ها و نوع مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها در انواع مختلف این محصول متفاوت است . در نمایندگی‌ها می‌توانید مواد تشکیل دهنده هر تشک را از نزدیک ببینید. نمد، ترموفلت، اسفنج، ریباند و مموری فوم از مواد تشکیل‌دهنده تشک‌های خوب هستند، در حالی که تشک‌های معمولی فقط از فنر درشت همراه با فوم پلی اتیلن و نمد سبک تشکیل شده‌اند.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.