2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
کپسول زینک پلاس برای چی خوبه

کپسول زینک پلاس برای چی خوبه

کپسول زینک پلاس برای چی خوبه و چطور مصرف کنیم

جامعه پویا -کپسول زینک پلاس یک داروی تقویتی است که می تواند در سلامت اندام‌های مختلف بدن بسیار موثر باشد. این کپسول جنبه درمانی ندارد و داروی مکمل است. 
قبل از اینکه به خواص و فواید کپسول زینک پلاس بپردازیم لازم است ذکر کنیم مصرف هر دارویی باید زیر نظر پزشک باشد و مصرف خودسرانه آن ممکن است برای شما مشکلاتی را ایجاد کند. 


زینک پلاس روی کدام قسمت بدن تاثیر دارد


رشد طبیعی بدن در سنین رشد
تقسیم سلولی و ترمیم بافتی
بلوغ جنسی و دستگاه تولید مثلی
عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن
دید مناسب چشم ها در تاریکی
سلامت پوست و مو
و عملکرد طبیعی آنزیم های موثر در سوخت و ساز

کپسول زینک پلاس


هر کپسول زینک پلاس چه ویتامین‌هایی دارد
 

ترکیبات    مقدار
زینک    mg 10
ویتامین ب1    mg 1.3
ویتامین ب2    mg 1.5
نیاسین (ویتامین ب3)    mg 9
پانتوتنیک اسید (ویتامین ب5)    mg 6
ویتامین ب6    mg 1.6
بیوتین (ویتامین ب7)    µg 150
فولیک اسید (ویتامین ب9)    µg 200
ویتامین ب12    µg 3
ویتامین ث    mg 100


کاربرد ویتامین‌های موجود در کپسول زینک پلاس


ویتامین ث: از ویتامین های ضروری در ترمیم بافتی و واکنش های آنزیمی بدن است و در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارد. همچنین افزودن آن به کلسیم باعث افزایش جذب روده ای کلسیم می شود.

ویتامین های گروه ب: مصرف این گروه از ویتامین ها به میزان کافی مورد نیاز بدن باعث کمک به جلوگیری از عفونت ها، کمک به رشد گلوبول های قرمز خون، سلامت سیستم گوارش، بالا رفتن سطح انرژی بدن و عملکرد صحیح سیستم عصبی می شود.
بهترین زمان مصرف کپسول زینک
زینک پلاس، معمولا به صورت یکبار در روز مصرف می شود. اما ممکن است پزشک یا داروساز شما دستور مصرف دیگری را به شما تجویز کرده باشند که برای شما مناسب تر است. به صورت مرتب و مداوم از این مکمل استفاده کنید تا اثرات مفید آن باقی بماند. در صورت ایجاد تحریک و یا ناراحتی گوارشی، به همراه غذا مصرف شود.همانند اکثر داروها، این محصول هم باید در دمای اتاق نگهداری شود. 


زینک در کودکان 


زینک پلاس برای رشد کودک نیز بسیار مهم است. بنابراین اکثر پزشکان اطفال مصرف زینک را برای بالا بردن ایمنی بدن کودک تجویز می کنند. زینک پلاس برای کودکان به صورت شربت موجود است و دوز مصرفی آن نیز یک پیمانه در روز است که با توجه به نظر پزشک تغییر می کند. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.