2024/05/08
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
بیوگرافی کامل محسن شریفیان داور برنامه صداتو

بیوگرافی کامل محسن شریفیان داور برنامه صداتو

بیوگرافی کامل محسن شریفیان در برنامه صداتو را اینجا بخوانید

جامعه پویا -محسن شریفیان یکی از داوران برنامه صداتو است که از پلتفرم فیلیمو منتشر می شود.
محسن شریفیان هرچند یک چهره هنری شناخته شده است اما تا به حال در پلتفرم‌ها یا تلویزیون حضور فعال نداشته است. او یکی از داوران فعال و بسیار پر جنب و جوش است که توجه تماشاچیان را به خود جلب کرده است. 


زندگی حرفه ای محسن شریفیان


محسن شریفیان (زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۵۴ در بوشهر) خواننده، آهنگساز، نویسنده و نوازندهٔ ایرانی است. وی دارای نشان درجه‌یک هنری (معادل دکتری) در رشتهٔ موسیقی و نوازندگی نی‌انبان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و لیسانس علوم اجتماعی با گرایش پژوهشگری است. وی فعالیت موسیقایی خود را با تأسیس گروه لیان (بوشهر) در سال ۱۳۷۲ آغاز نمود. محسن شریفیان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، دو جایزه باربد یکی در حوزه کتاب‌های پژوهشی (تاریخی و فنی) برای کتاب «باب الهوا، موسیقی مردم‌شناسی جزیره کیش» و دیگری در بخش موسیقی نواحی برای آلبوم لوکا را از آن خود کرد.


زندگی خصوصی محسن شریفیان


از زندگی خصوصی و ازدواج و فرزند محسن شریفیان اطلاعاتی در دست نیست اما گفته می شود او طرفدارن بسیار زیادی دارد. دوستان محسن شریفیان او را مردی بسیار پر جنب و جوش مهربان می دانند که رابطه عاطفی خیلی خوبی با خانواده و دوستانش دارد. 

محسن شریفیان صداتو


آثار محسن شیرفیان


آلبوم بدون کلام از موسیقی جنوب ایران با نام لیانا (پیام کاست ۱۳۷۶)
شَپ (پیام کاست ۱۳۷۹)
بندری (خانهٔ هنر پرواز ۱۳۸۱)
موج (سروش ۱۳۸۳)
سیراف (سروش ۱۳۸۷)
محلهٔ خمونی (مؤسسه فرهنگی هنری آونگ ۱۳۸۸)
خیام‌خوانی (مؤسسه فرهنگی-هنری ماهور ۱۳۸۸)
شروه‌خوانی در بوشهر (مؤسسه فرهنگی-هنری ماهور ۱۳۸۹)
پار و پیرار (مرکز موسیقی حوزهٔ هنری ۱۳۸۹)
موج (سروش ۱۳۹۲)
اهل ماتم (مؤسسه فرهنگی-هنری ماهور ۱۳۹۱)
دینگو مارو (ایران‌گام ۱۳۹۳)
کنسرت تصویری لیان (هنر اول ۱۳۹۴)
نِیمه‌خوانی (ماهور ۱۳۹۴)
آلبوم تصویری لیان 
سی‌دی آموزش نی‌انبان 
موسیقی نوار ساحلی شیبکوه 
آلبوم موسیقی نواحی ایران با محوریت موسیقی جزیرهٔ کیش که نخستین آلبوم موسیقی منسوب به بومیان کیش است (مؤسسه فرهنگی-هنری ماهور ۱۳۹۹)
آلبوم موسیقی لوکا 


مخترع ساز لیانیک


ساز لیانیک نسخه‌ای بومی از سازی مشابه است که در اروپا برای هنرجویان و اهالی موسیقی، امکان تمرین را فراهم می‌آورد. این ساز نمونه خارجی دارد و از سال ۱۳۴۰ استارت آن در دنیا زده شد که پس از گذشت سال‌ها تلاش و مطالعه(حدود ۱۵ سال) در بوشهر به ثمر نشسته است.
محسن شریفیان همچنین چندین کتاب تالیف کرده و اجر و کنسرت های زیادی در خارج از ایران داشته است. 


محسن شریفیان در صداتو


محسن شریفیان یکی از هدایتگرهای برنامه صداتو است. دیالوگ هایی که بین او و محسن کیایی رد و بدل می شود او را به یکی از افراد مورد توجه گروه تبدیل کرده است. محسن شریفیان در برنامه صداتو شخصیت جدیدی از خود نشان داده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.