2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه مربای انجیر به سبک کارخانه ها

طرز تهیه مربای انجیر به سبک کارخانه ها

طرز تهیه مربای انجیر خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مربای انجیر یک دسر خیلی خوشمزه است که در صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. مربای انجیر خوشمزه را می توانید در خانه به سبک کارخانه تهیه کنید.

مواد لازم  برای تهیه مربای انجیر


 انجیر: یک کیلو
 شکر: 600گرم
 آب: یک و نیم‌لیوان
 آب‌لیمو یا جوهر لیمو: یک قاشق غذاخوری
 وانیل(اختیاری): یک چهارم قاشق چای‌خوری

  طرز تهیه مربای انجیر 


انجیرها را بشویید و اجازه‌بدهید خشک ‌شوند. به کمک یک خلال دندان چند سوراخ در انجیرها ایجاد کنید تا زمان پخت، شیره به‌طور کامل داخل انجیرها برود و حالت چروکیده پیدا نکنند. شکر و آب را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا به جوش بیاید. اصلا مخلوط را هم نزنید و اجازه‌ بدهید شکر با جوشیدن حل‌ شود. وقتی قابلمه به جوش آمد، شروع به ریختن جوهرلیمو یا آب‌لیمو کنید. حالا وقت اضافه‌کردن انجیرها داخل شیره‌ است تا همزمان با پختن، شیره مربا هم به قوام برسد. حواس‌تان به شعله متناسب با اندازه قابلمه و متوسط باشد. وقتی مربا شروع به جوشیدن کرد، کف روی آن را با یک قاشق جمع‌ کنید تا مربا خوش‌رنگ و براق‌ شود. وقتی شیره کم‌کم کف ‌کرد و حباب‌های درشت روی آن ظاهر شد یعنی مربا به قوام رسیده ‌است. شعله را خاموش‌کنید و اجازه‌ دهید مربا سرد شود. اگر دوباره روی شیره کف جمع شده‌ است آن را بردارید. مربا را به یک ظرف شیشه‌ای در دار منتقل و در یخچال از آن نگهداری‌کنید.


  نکته


1- زمان پخت مربای انجیر به هیچ عنوان درِ قابلمه را نگذارید چون علاوه بر سررفتن، مربا کدر و تیره می‌شود.
2- اگر می‌خواهید شیره مربا بدون دانه باشد کافی ا‌ست بعد از خنک‌شدن، شیره را از داخل صافی رد کنید و بعد انجیرها را به داخل شیشه برگردانید.
3-در صورتی که می‌خواهید وانیل هم به مربا اضافه‌کنید، قبل از خاموش‌کردن شعله این کار را انجام‌دهید و بعد آن را خاموش‌ کنید. وانیل اگر زیاد روی حرارت بماند تلخ می‌شود.


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.