2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روش عالی برای تهیه خورش کرفس جا افتاده

روش عالی برای تهیه خورش کرفس جا افتاده

چطور خورش کرفس جا افتاده درست کنیم ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -خورش کرفس بسیار لذیذ است و برای اینکه خورش کرفس جا افتاده تهیه کنید حتما باید ترفندهای آن را بلد باشید. 

 


مواد لازم برای تهیه خورش کرفس جا افتاده 


مواد لازم    مقدار لازم
کرفس پاک شده    600 گرم

گوشت خورشتی    400 گرم
پیاز    2 عدد
آبغوره    2 عدد
رب گوجه فرنگی    1 قاشق چای خوری
نمک و فلفل و زردچوبه    2 قاشق غذا خوری
روغن    به مقدار لازم

خورش کرفس جا افتاده

 

طرزتهیه خورشت کرفس خوشمزه و جا افتاده


برای تهیه خورشت کرفس ابتدا روغن را داخل قابلمه ای که می خواهید خورش را تهیه کنید بریزید تا گرم شود سپس پیاز هایی را که پوست گرفته، شسته و نگینی خرد کرده اید را در قابلمه ریخته و با روغن تفت دهید تا پیازها نرم شوند پس از آن گوشت هایی را که از قبل به صورت خورشتی خرد کرده اید را به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید تا گوشت و پیاز کنار هم مزه دار شوند.وقتی که رنگ گوشت تغییر کرد به مواد درون قابلمه زرد چوبه اضافه کنید و دوباره شروع به همزدن بکنید تا عطر و طعم زردچوبه پخش شود.  


پس از تفت گوشت، سبزی خورشت کرفس که شامل (نعناع و جعفری) است را که قبلا پاک کرده، شسته و ریز خرد کردید به مواد گوشت اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ سبزی به سیاهی برود ولی نسوزد. سپس در انتهای تفت سبزی ها کرفس خرد شده را اضافه کنید و یک تفت کوچک به آن بدهید. ولی اگر گوشت شما دیرپز بود حتما کرفس را جداگانه در ظرف دیگری تفت دهید تا هنگام پختن زیاد گوشت کرفس ها له نشوند و حالت اولیه خود را از دست ندهند. بهتر است از قبل کرفس را جداگانه تفت دهید تا پس از پخت حالت خامی نداشته باشد.
بعد از تفت کرفس ها به خورشت حدود 2 لیتر آب اضافه کنید تا همه مواد در کنار هم در زمان مناسب بپزند.
در 20 دقیقه آخر پخت خورش کرفس نیز آبغوره و نمک را به آن اضافه کنید تا غذای شما طعم و مزه ی خوبی بدهد ، دقت کنید که آبغوره غذا را زودتر از این زمان اضافه نکنید چون باعث سفتی گوشت میشود.

 


نکات مهم 


دو نکته مهم برای جا افتادن خورش کرفس وجود دارد. 
1-می توانید به جای استفاده از آب در خورش کرفس از آب قلم استفاده کنید. لعابدار شدن خورش کرفس با آب قلم به راحتی اتفاق می افتد و چنان آن را خوشمزه می کند که انگشتانتان را هم می خورید
2-اضافه کردن اسفناج یکی دیگر از روش های لعبادار کردن خورش کرفس است. نعناع و جعفری و کرفس هیچکدام لعاب نمی دهد بنابراین اضافه کردن اسفناج می تواند خورش شما را لعابدار کند. اسفناج را حسابی ریز کنید و تفت بدهید و بعد همراه جعفری و نعناع به خورش اضافه کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.