2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه سوفله ساده و خوشمزه

طرز تهیه سوفله ساده و خوشمزه

چطور سوفله ساده و خوشمزه درست کنیم؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سوفله یک غذای فوری و خوشمزه است که می توانید آن را در خانه تهیه کنید. سفله را هم در فر و هم بدون فر می پزند. 

 


مواد لازم برای تهیه سوفله


کره100 گرم
 آرد100 گرم 
شیر3 پیمانه 
تخم مرغ6 عدد
 پنیر پیتزا200 گرم
 نمک و فلفل: به مقدار لازم

 


طرز تهیه سوفله


فر را در دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. کره را با حرارت ملایم در تابه ای آب کنید و بعد آرد را که الک کرده و بدون اضافات است را اضافه کنید و هم بزنید. سپس شیر، نمک و فلفل را بریزید. زمانی که شیر به جوش آمد زیر تابه را خاموش کنید. در ظرفی جداگانه زرده  ها و سفیده های تخم مرغ را جدا کنید و زرده ها را درون مواد آماده شده بریزید و خوب هم بزنید و بدون معطلی سریع پنیر پیتزا را اضافه کنید تا گرمای مواد باعث ذوب شدن پنیر شود.

پس از اینکه مواد سوفله تان کمی خنک شد و به دمای اتاق رسید سپس قاشق قاشق سفیده ها را اضافه کرده و در یک مسیر هم بزنید. سفیده­های مانده تخم مرغ را با نمک هم بزنید، آن قدر این کار را ادامه دهید تا کمی سفت شود. با مقداری کره یا روغن ظرف پیرکس را پرب کنید و کمی پنیر بردارید و به دیواره ها بپاشید و بعد مایع سوفله را درون ظرف بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید.

مدت 45 دقیقه برای پختن این غذا کافی است، در این مدت در فر را باز نکنید تا خوب پف کند، خوب بودن سوفله به پف آن است. در انتها اگر بالای سوفله­مان درست نشده بود حدود 1 الی 2 دقیقه شعله بالایی را روشن کنید تا کاملاً بپزد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.