2024/05/06
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
طرز تهیه کالباس خانگی خوشمزه به سبک کارخانه ها

طرز تهیه کالباس خانگی خوشمزه به سبک کارخانه ها

اگر می خواهید یک کالباس خانگی خوشمزه درست کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -کالباس یکی از فست فودهای بسیار خوشمزه ای است که بچه ها علاقه زیادی به آن دارند. با کالباس انواع ساندویچ را می توان تهیه کرد. کالباس خانگی درست کنید تا غذایی سالم تر به بچه هایتان بدهید. 


مواد لازم  

 ترکیب ران و سینه مرغ: ۵۰۰ گرم
سیر: ۳ حبه بزرگ
 نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذا خوری
 روغن مایع: ۵ قاشق غذا خوری
 زرده تخم مرغ: یک عدد
 نمک: ۴ قاشق چای خوری
 فلفل سیاه و قرمز: یک قاشق چای خوری
 پاپریکا :۲ قاشق چای خوری
 جوز هندی: نوک قاشق چای خوری
 ادویه کاری: یک قاشق چای خوری
 تخم گشنیز آسیاب شده: یک قاشق چای خوری
  آویشن و سماق: یک قاشق چای خوری
  دارچین و زنجبیل: به میزان دلخواه
  قارچ: ۲۰۰ گرم
  هویج پخته ونگینی شده: ۲ عدد
  فلفل دلمه ای پخته و خرد شده: یک چهارم پیمانه
  سس کچاپ :۲ قاشق غذا خوری
 سس خردل: یک قاشق چای خوری


  طرز تهیه کالباس خانگی

 

1-ابتدا داخل یک قابلمه آب بریزید و زمانی که جوش آمد قارچ های برش زده را اضافه کنید و برای ۳ دقیقه بگذارید بماند و بعد داخل آب سرد بریزید و آبکشی کنید.
2-استخوان های سینه و ران مرغ را جدا کنید و داخل فریزر قرار دهید تا به صورت نیمه  یخی در بیاید. سپس سینه و ران مرغ را داخل میکسر یا غذاساز بریزید و سیر ، زرده تخم مرغ ، روغن مایع ، نشاسته ذرت ، همه ادویه ها و نمک و سس ها
 را اضافه و دستگاه را روشن کنید تا خوب مواد مخلوط و پوره شوند؛ هنگام هم زدن باید چند قطعه یخ به مواد اضافه کنید و مجدد هم بزنید.
3- مواد را از داخل غذاساز خارج و به همراه قارچ و هویج و فلفل دلمه مخلوط کنید. یک لیوان را چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید و با کمک یک گوشت کوب مواد را فشرده و هواگیری کنید.
4-وقتی لیوان ها پر شدند آن را با فویل بپوشانید و داخل یک قابلمه آب بگذارید  به طوری که لیوان ها تا نیمه داخل آب باشند. درِ قابلمه را ببندید و برای ۱ ساعت بگذارید با حرارت متوسط بپزد و سپس  فویل را خارج کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید و سپس برش بزنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.