2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
طرز تهیه یارما ترکیه ای خیلی آسان و مجلسی

طرز تهیه یارما ترکیه ای خیلی آسان و مجلسی

طرز تهیه بلغور پلویی یا یارما غذای ترکیه ای را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بغلور پلویی یا یارما غذایی ترکیه ای و بسیار لذیذ و خوشمزه است یارما را می توانید بدون نیاز به مواد اولیه خاصی در خانه تهیه کنید.


مواد لازم برای تهیه یارما یا بلغور پلویی


بلغور پلویی    2 لیوان
گوجه فرنگی    1 عدد
پیاز    1 عدد
فلفل سبز    1 عدد
رب گوجه فرنگی    1 قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبه    به میزان لازم
روغن    به میزان لازم

یارما


طرز تهیه 


ابتدا  بلغور را می خیسانیم و به مدت دو ساعت در حالت خیس قرار می دهیم. سپس پیاز را نگینی و سرخ می کنیم. حالا فلفل نگینی شده را اضافه کرده   نمک و فلفل و زردچوبه را هم اضافه میکنیم و تفت می دهیم. در این مرحله گوجه فرنگی را پوره میکنیم بهتر است پوست گوچه را بکنید تا پوره خوبی به دست آورید حالا به همراه رب به مواد دیگر اضافه کنید اگر دوست داشته باشید می توانید سبزی معطر هم اضافه کنید. 
سپس بلغو را به مواد اضافه کنید و آنقدر آب بریزید که روی مواد کاملا پوشانده شود. سپس شعله را کمی زیاد کنید تا آب بجوش بیاید بعد از به جوش آمدن آب شعله را کم کنید تا مواد روی حرارت کم و به صورت آرام بپزد وقتی آب مواد کشیده شد دم کنی بگذارید و به مدت نیم ساعت صبر کنید تا بلغور دم بکشد. 
حالا بلغور پلویی یا همان یارما ترکیه ای آماده است نوش جان کنید. 
نکته
یارما را می توانید با گوشت هم سرو کنید به این ترتیب که گوشت را بپزید و ریش ریش کنید و به مواد اضافه کرده و سپس بلغور پلویی را روی مواد بریزید. این نوع یارما مجلسی است. 
این غذا را می توانید با ماست چکیده و نعناع سرو کنید و لذت ببرید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.