2024/05/07
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
سریال احضار ؛ جدال میان باورهای دینی و نیروهای شیطانی

سریال احضار ؛ جدال میان باورهای دینی و نیروهای شیطانی

سریال احضار درباره جدال میان باورهای دینی و نیروهای شیطانی است. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سریال احضار بر اساس آنچه هر شب در حین پخش این سریال زیر نویس می کند سریالی در ژانر درام خانوادگی  با موضوع معرفتی است. 
سریال احضار از معدود سریالهایی است که به موضوع معرفتی و ماورایی تولید شده است. از شاخص ترین سریالهایی که در این ژانر تولید شد و سریال او یک فرشته بود است که در زمان پخش بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت. 


 شب پیش (۲۵ فروردین) اولین قسمت از سریال «احضار» از شبکه یک سیما پخش شد؛ سریالی که چندعامل دست‌به‌دست هم داده‌اند تا برخی آن را سریالی ترسناک معرفی کنند. کسانی که علیرضا افخمی را می‌شناسند شاید اولین دلیلشان برای ترسناک‌خواندن «احضار» را پیشینه او بدانند.

آرش مجیدی در نقش فرهاد در سریال احضار

افخمی تقریبا نخستین کارگردانی بود که ۱۶ سال پیش پای سریال‌های ماورایی را به صداو‌سیما باز کرد؛ با «او یک فرشته بود» که به موضوع جدال میان باور‌های دینی و نیرو‌های شیطانی می‌پرداخت؛ اما این سریال مثل خیلی از آثار سینمایی یا سریالی به اشتباه با قرارگرفتن در ژانر وحشت، اثری ترسناک معرفی شد. درواقع مخاطبان بیشترمواقع در تشخیص فیلمی که دارای برخی عناصر شبه‌وحشت است و تماما زیرگونه این نوع قرار نمی‌گیرد اشتباه می‌کنند. اما گاهی هم سازندگان برای جذب مخاطب بیشتر به این توهم دامن می‌زنند.  ترشح آدرنالین و درگیر شدن چند غده در خواندن خلاصه داستان یک سریال یا فیلم و یا حتی تماشای تیزر هم اتفاق می‌افتد و این کافی است تا اثری که ممکن است در کلیتش دلهره‌آور، روان‌شناسانه یا ماورایی باشد ترسناک معرفی شود.

جن در سریال احضار


در سریال احضار علیرضا افخمی سعی کرده به این سوال پر پرسش پاسخ بدهد که آیا جن وجود دارد؟ تفاوت جن با خرافه در چیست و چطور می شود این دو را تشخیص داد. 
او به حسادت میان دو دختر و حس های منفی یکی از شخصیت ها که اور ا گرفتار عذاب می کند پرداخته و همین حس های منفی را که باعث آزار دیگران می شود عامل اصلی خرافه های او معرفی کرده است. 
 شهراآرا نوشت: علاوه‌براین‌ها علیرضا افخمی در گفت‌و‌گویی درباره موضوع سریال «احضار» و لوگوی آن گفته است: «وجود چشم جهان‌بین در لوگوی سریال با موضوع و مضمون سریال ارتباط مستقیم و با آن همخوانی دارد. به فتوای اکثر علما برپایی یا شرکت در مجالس احضار روح مذموم و حرام اعلام شده، زیرا اکثریت قریب به اتفاق چنین مجالسی بر پایه دروغ و فریب‌کاری است. وجود چشم جهان‌بین که یکی از نماد‌های فراماسونری است، در لوگوی سریال به تبعات ناخوشایند و ویرانگری اشاره دارد که برای شرکت‌کنندگان در هر محفل و مجلس مخفی و سری از جمله مجالس احضار به بار خواهد آمد

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.