2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
بیوگرافی کامل حسین شریفی بازیگر نقش بیژن در سریال از سرنوشت

بیوگرافی کامل حسین شریفی بازیگر نقش بیژن در سریال از سرنوشت

بیژن در سریال از سرنوشت یکی از شخصیت های اصلی بود. بیوگرافی حسین شریفی بازیگر نقش بیژن را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -حسین شریفی بازیگر نوجوانی است که با درخشش در چند فیلم توانست میان بازیگران نوجوان ایرانی برای خود جایی دست و پا کند. 
حسین شریفی بازیگری اهل کرمان است. او متولد سال 80 است و تسلطش بر لهجه کرمانی و چهره جدی او باعث شده از دیگر بازیگران نوجوان تمایز شود. 

 

حسین شریفی بازیگر نقش بیژن در سریال از سرنوشت
فیلم شناسی حسین شریفی 


حسین شریفی با فیلم 23 نفر به شهرت زیادی رسید . حسین شریفی در ادامه فعالیت سینمایی خود در سریال از سرنوشت بازی کرد. 
او در این سریال نقش بیژن را برعهده داشت پسر خلافکاری که سعی می کرد با به حاشیه کشاندن هاشم و سهراب از آنها یک مواد فروش بسازد. 
بیژن پسر لجباز و شروری است که پدرش او را به شدت کتک می زند او به بچه های کم سن تر از خودش زور می گوید و آنها را وادار می کند مواد بفروشند. بازی درخشان حسین شریفی در نقش بیژن در این سریال یکبار دیگر نام او را سر زبانها انداخت . اما نقش بیژن برای کارگردان این سریال کم حاشیه هم نبود. 

 


محمد خردمندان کارگردان سریال  از سرنوشت درباره حاشیه های این نقش به ایلنا گفته است : قصه ما در فصل اول در فضای نوجوانانه روایت می‌‌شد و چندان حساسیت برانگیز نبود. فکر می‌کنم چندین سکانس از کار ما درآورده شد که مدیران تلویزیون می‌گفتند به خاطر فضایی است که در آن زمان در کشور حاکم بود. چند سکانس سریال بود که از نظر آنها مناسب آن زمان نبود. به هر حال کمی از این موضوع دلگیر شدم چراکه از نظر من آن صحنه‌ها حداقل می‌توانست در بازپخش‌ها دیده شود به هر ترتیب قواعد تلویزیون همین است و وقتی شما می‌پذیرید که با آن کار کنید، این بخش را هم باید بپذیرید.

 

سریال از سرنوشت بیژن

 اگر خلافکاری از یک خطه کشور در فیلمی نشان داده شود، لزوما به این مفهوم نیست که کل مردم آن خطه خلافکار هستند. اکنون اگر هر خلافی را به یک شخصیت تهرانی نسبت دهید، به هیچکس برنمی‌خورد اما این موضوع تا به شهرستان می‌آید، تبدیل به یک بحران در کشور می‌شود.

البته همانطور که گفتم این داستان ممیزی‌داری نبود که در آن خودم را سانسور کرده باشم. دقیقا هر آنچه که فکر می‌کردم لازمه پرداختن به قصه بوده را کار کردم و با کمترین میزان ممیزی روبه رو شدم. اما نکته‌ای که حس می‌کنم خیلی به کارم لطمه زد، حذف لهجه بازیگر کرمانی؛ حسین شریفی بود که در این مجموعه نقش بیژن را بازی می‌کرد. به نوعی بعد از قسمت پنجم که پخش شد، ظاهرا جرقه‌هایی در شهر کرمان خورده بود که به گوش مسئولان تلویزیون رسید و این موضوع مقداری فضا را متاثر کرد و از ما خواستند که صدای حسین شریفی را دوبله کنیم. من مخالف این موضوع بودم و در برابر آن مقامت کردم اما بی‌فایده بود و می‌گفتند این اتفاق می‌تواند به یک شر دیگری همچون مجموعه وارش تبدیل شود.

 

 

اساسا در این زمینه ما دچار یک مسئله جدی فرهنگی هستیم که باید آن را حل کنیم. اگر خلافکاری از یک خطه کشور در فیلمی نشان داده شود، لزوما به این مفهوم نیست که کل مردم آن خطه خلافکار هستند. اکنون اگر هر خلافی را به یک شخصیت تهرانی نسبت دهید، به هیچکس برنمی‌خورد اما این موضوع تا به شهرستان می‌آید، تبدیل به یک بحران در کشور می‌شود. در واقع این موضوع یکی از مسائلی است که به‌جای اینکه ما آن را حل کنیم، به‌گونه دیگری عمل می‌کنیم. البته من فکر می‌کنم مسئولان تلویزیون به خاطر مسئله مجموعه وارش نگران شدند که مبادا در این اوضاع ملتهب کشور، مسئله جدیدی به خاطر لهجه کرمانی حسین شریفی ایجاد شود.

 

بیوگرافی حسین شریفی

اعتراض من این بود که این بازیگر قبل از این سریال هم با همین لهجه در فیلم "۲۱ روز بعد" و" ۲۳ نفر" به ایفای نقش جدی پرداخته است بنابراین چرا ما باید یک بازیگر را که از معدود بازیگران شهرستانی‌مان بوده و موفق هم بوده، به خاطر یک فرهنگ غلط محدود کنیم.

 

 

برای من کارگردان که برای این مسئله زحمت کشیده بودم و انتخابمم به خاطر اورجینال بودن این آدم بود، دوبله کردن صدای او، تصمیم عجولانه‌ای بود. 
حسین شریفی در اوج نوجوانی به یک بازیگر خلاق و کارکشته تبدیل شده است .او پیشنهادات کاری زیادی دریافت کرده و به نظر می رسد باید در آینده منتظر درخشش یک ستاره در سینمای ایرانی باشیم. 
 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/05/19
خوب است
نادیا 1400/04/22
حسین شریفی خیلی خوب بازی می‌کنه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.