2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
بیوگرافی فرشته کریمی مهاجم تیم ملی فوتسال زنان ایران

بیوگرافی فرشته کریمی مهاجم تیم ملی فوتسال زنان ایران

فرشته کریمی ستاره فوتسال زنان ایران است. بیوگرافی کامل او را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -فرشته کریمی  فوتبالیست ایرانی است که خانم گل ایران نیز شده است. این دختر استثنایی فوتسال ایران در پست مهاجم در تیم ملی فوتبال زنان ایران بازی می کند. 

 

 

فرشته کریمی زادهٔ ۱۷ بهمن ۱۳۶۷ در تهران است. عضو تیم ملی فوتسال زنان ایران و از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان در سال ۲۰۱۳، به انتخاب سایت فوتسال پلنت، است. او درمحله نازی آباد تهران به دنیا آمده و از کودکی فوتبال بازی می کرده است.  وی در مسابقات قهرمانی ملت‌های آسیا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شده است.

فرشته کریمی فوتبالیست

 

این بازیکن به همراه تیم ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ با برتری یک بر صفر برابر تیم ژاپن قهرمان آسیا شد. این عنوان در دومین دورهٔ جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۸، توسط کریمی و هم‌تیمی‌هایش تکرار شد.
فرشته کریمی عضو تیم القادسیه کویت است و در سطح باشگاهی در تیم القادسیه کویت بازی می کرده است. او سالها در تیم فوتسال پرسپولیس زنان بازی کرده است. 
جالب است بدانید از شعارهایی که هواداران فرشته کریمی برای او ساخته اند این است : "کی بهتر از تو که بهترینی تو بهترین فرشته روی زمینی"

 


افتخارات فرشته کریمی 


قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران (۲۰۱۸)
بهترین بازیکن بازی‌های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۸)
قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا به همراه تیم ملی فوتسال زنان ایران (۲۰۱۵)
بهترین بازیکن بازی‌های قهرمانی فوتسال بانوان آسیا (۲۰۱۵)
پنجم جهان در بازی‌های جام جهانی کوچک اسپانیا (۲۰۱۴)
نامزد دریافت عنوان «بهترین بازیکن فوتسال جهان» (۲۰۱۳)
قهرمان مسابقات آسیایی فوتسال زنان (۲۰۱۳)
قهرمان دومین دورهٔ مسابقات قهرمانی فوتسال بانوان فدراسیون فوتبال غرب آسیا (۲۰۱۲)
نایب قهرمان جام حذفی فوتسال زنان ایران (۱۳۹۳)
۴ قهرمانی لیگ برتر فوتسال: ۲ بار با راه‌آهن و ۲ بار هم با تجارت‌خانه

 

 

فرشته کریمی نامزدی عنوان «بهترین بازیکن فوتسال زنان جهان»

 


فوتسال پلنت، که هر سال بهترین‌های فوتسال دنیا را معرفی می‌کند، فرشته کریمی را یکی از ۱۰ بازیکن برتر فوتسال زنان جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. در لیست معرفی شده از سوی این سایت، نام سه بازیکن از برزیل، سه بازیکن از اسپانیا، دو بازیکن پرتغالی و یک بازیکن از روسیه و یک بازیکن هم از ایران ثبت شده که کاندیدای عنوان بهترین بازیکن فوتسال زنان در سال گذشته میلادی بودند و در نهایت «مینوزو» برزیلی عنوان بهترین بازیکن جهان را از آن خود کرد. بهترین‌های فوتسال جهان از سال ۲۰۰۷ از سوی این سایت معتبر معرفی می‌شود.

فرشته کریمی بازیکن تیم فوتسال زنان ایران


فرشته کریمی پیراهن شماره 7 را در تیم ملی به تن می کند و این عدد برای فوتسالیستهای زن ایرانی بسیار مهم است. فرشته کریمی با علی کریمی نسبتی ندارد و فقط گفته است بازیکن مورد علاقه اش در فوتبال علی کریمی است و از او الگو برداری می کند. 
فرشته کریمی دوبار مهمان خندوانه شده است. بار اول همراه با تیم میلی فوتسال و بعد از قهرمانی به این برنامه دعوت شد و بار دوم در برنامه ماه رمضان 1400 خندوانه دعوت شد و در مسابقه ادابازی شرکت کرد. او با فاطیما بهارمست هم گروه شده است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.