2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
ناگفته های امین حیایی از فیلم برف آخر

ناگفته های امین حیایی از فیلم برف آخر

امین حیایی از فیلم برف آخر در جشنواره فیلم فجر 1400 می گوید

جامعه پویا -امین حیایی ستاره توانمند سینما و تلویزیون نیاز به معرفی ندارد، در سال های حضورش در این حرفه، با وجود بازی در آثار کمدی و گیشه پسند، در قالب کاراکترهای متعدد هم توانایی خود را به نمایش گذاشت و ثابت کرد که تنها بازیگر گیشه نیست بلکه در همه ژانرها، بازی های قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارد و هر بار که بر پرده نقره ای حضور پیدا می کند چیز جدیدی در چنته دارد و بازی متفاوتی را ارائه می دهد. امین حیایی که به مرز پختگی در ارائه نقش هایش رسیده، امسال در چهلمین جشنواره فیلم فجر با نقش متفاوت و سخت یک دام پزشک در فیلم «برف آخر» حضور متفاوتی دارد. این بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه جشنواره فیلم فجر بعد از نشست مطبوعاتی فیلمش به سوالات اختصاصی خبرنگار خراسان پاسخ داد. این گفت و گو را در ادامه می خوانید.
 
چه چیزی سبب شد بازی در نقش دام پزشک «برف آخر» را بپذیرید؟
فیلم نامه را که مطالعه کردم، نقش برایم جذابیت داشت و پذیرفتم که بازی کنم. همیشه به دنبال اتفاق ها و نقش های نو و چالشی هستم.
 
این نقش چه چالشی برای تان داشت؟
کل نقش برایم چالش بود، تا حالا نقش دام پزشک را بازی نکرده بودم. بازی در این نقش مستلزم تحمل، استقامت و عشق به کار است. پلان به پلان فیلم را که بعد از فیلم برداری می دیدم، برایم خروجی جذابی داشت و سبب می شد سختی بازی را برای ادامه کار متحمل شوم و پای کار ایستادم تا به نتیجه برسیم.
 فیلم برف آخر
برای بازی تان چه طراحی داشتید؟
طرحی نداشتم و هر چه در ذهن نویسنده و کارگردان امیر حسین عسگری بود، به من منتقل می شد و من اجرا می کردم.
 
گریم تان چند ساعت طول می کشید؟
گریم سنگینی نداشتم. گریم زخم بدن و دستانم طولانی بود. یعنی لحظاتی که در فیلم زخم ها را شاهد بودید، طولانی بود و چند ساعت گریمم طول می کشید و طراح و مجری گریم، امید گلزاده کارم را انجام می داد و به محلولی برای گریم رسیده بود که وقتی روی تن من می مالید، خود به خود پوست جمع می شد و سپس زخم ها را تکه تکه روی آن کار می کرد که کار سختی بود ولی همان گونه که گفتم، عشق به این صحنه ها و لحظات کمک کرد که استقامتم بالا برود و بتوانم این شرایط را تحمل کنم.
 
در جشنواره چهلم فیلم فجر به سیمرغ بازیگری فکر می کنید؟
اگر خدا بخواهد...
 
«برف آخر» مخاطب خاص خودش را دارد. فکر می کنید سینمای ما به این نوع ژانر نیاز دارد؟
سینمای ما به همه نوع فیلمی احتیاج دارد، تمام آثاری که ساخته می شود، نیاز جامعه است و «برف آخر» هم درباره محیط زیست است و آینده آن باید برای مان اهمیت داشته باشد.
 
وقتی نقش متفاوتی از ژانری خاص به شما پیشنهاد داده می شود، به گیشه هم فکر می کنید؟ چون ممکن است در گیشه نفروشد.
کارهای گیشه ای ام را بازی کرده ام و الان به دنبال اتفاق های خاص و نقش هایی هستم که در دلم هست، یعنی نقش های دلی. مقطعی برای مردم عزیزم و آن چه را که آن ها دوست داشتند، بازی کردم و برایشان احترام قائلم. بخشی از پذیرش نقش هایم مربوط به درونیات خودم است که دوست دارم نقش های خاص و متفاوتی را کار کنم.
نویسنده : مریم ضیغمی

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.