2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه چای دورنگ بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه چای دورنگ بسیار خوشمزه و مجلسی

برای تهیه چای دورنگ بسیار شیک و مجلسی اینجا را بخوانید.

جامعه پویا -چای دو رنگ در میان بعضی اقوام برای عروس و دامادها درست می شود. چای دورنگ به دلیل زیبایی که دارد میان اقوام غرب کشور به عنوان اولین چای در اولین صبحانه ای که عروس و داماد بعد از رفتن به حجله میل می کنند استفاده می شود. 
تهیه چای دور رنگ کار چندان سختی نیست و به راحتی می توانید آن را به طور کامل و بدون اینکه چای و آب مخلوط شود درست کنید. 

بیشتر بخوانید: برای لاغری چای سبز بنوشیم یا نه؟


مواد لازم برای چای دو رنگ


چای دم شده بسیار غلیظ نصف استکان
شهد غلیظ نصف استکان
هل : یک عدد به صورت ساییده شده 
گلاب: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه چای دو رنگ مجلسی


طرز تهیه چای دو رنگ


ابتدا مقداری قند را در آب سرد بریزید و روی شعله کم قرار دهید. صبر کنید تا کاملا قوام بیاید و غلیظ شود. غلظ آب قند بسیار زیاد باید باشد. وقتی قند کاملا در آب اشباع شد و حالت کششی پیدا کرددر این مرحله هل و گلاب را اضافه کنید.  حالا آن را در استکان یا لیوانی که برای چای دورنگ انتخاب کردید بریزید. بعد چای بسیار غلیظی که دم کرده اید را خیلی آرام و با سرعت بسیار کم به شیره درست شده اضافه کنید. چای باید آنقدر غلیظ باشد که به سیاهی بزند. توجه داشته باشید که برگ چای یا درد آن نباید به چای دو رنگ اضافه شود. 

 


نکته 


برای تهیه چای دورنگ می توانید از عسل و آب هم به جای شهد استفاده کنید ولی باید مقدار عسلی که به آب اضافه می کنید بسیار زیاد باشد.  تا شیره حالت کششی پیدا کند.
چای دو رنگ را برای مراسم های شادی و خاص استفاده می کنند و معمولا برای عروس و دامادها به عنوان اولین صبحانه بعد از عروسی از طرف خانه داماد می فرستند. 

تهیه چای دورنگ زمان زیادی می برد چون باید شهد آن کاملا کششی شده و قوام زیادی داشته باشید . برای اینکار باید شهد را بسیار هم بزنید. بنابراین در درست کردن چای چندان عجله نکنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.