2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
نقدی بر سریال کشتن ایو

نقدی بر سریال کشتن ایو

کشتن ایو سریالی ساخت کشور آمریکا و در ژانر درام است جزئیات را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مجموعه تلویزیونی «کشتن ایو» (Killing Eve)کمتر از دو ماه دیگر به پایان خواهد رسید. این سریال محصول شبکه بی‌بی‌سی آمریکا که از سال 2018 پخش می‌شود، بر اساس رمان جنایی «نام مستعار ویلانل» ساخته می‌شود. شورانر (Showrunner)  مجموعه «کشتن ایو» فیبی والر بریج است که بیش از هرچیز برای نگارش و بازی در نقش اصلی سریال محبوب «فلیبگ» شناخته می‌شود.

 


«کشتن ایو» یک ماجرای پلیسی جنایی دارد و درباره کارآگاهی به نام «ایو پولاستری» است که برای یافتن یک قاتل خونسرد به نام «ویلانل» جست وجو می‌کند. «ویلانل» شخصیت‌های بانفوذ و مهم اروپا را در کشورهای مختلف می‌کشد. «ایو» و «ویلانل» به نوعی رقابت دونفره شخصی برای شکار یکدیگر دست می‌زنند که ماجراهای این سریال را شکل می‌دهد. آن‌ها در عین آن که دو قطب مخالف داستان هستند، یکدیگر را تحسین می‌کنند.

سریال کشتن ایو


ساندرا اوه بازیگر کانادایی کره‌ای‌تبار نقش «ایو»، برای بازی در سریال «آناتومی گری» شناخته می‌شود و جودی کامر هنرپیشه نقش «ویلانل» در سال‌های اخیر در فیلم‌های متعددی چون «آخرین دوئل» بازی کرده است. بازی هردوی آن‌ها در فصول قبلی این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و برای آن نامزد جایزه امی شده‌اند. جایزه‌ای که یک بار در فصل دوم، به جودی کامر رسید. فیونا شاو دیگر هنرپیشه شناخته‌شده سریال است.
«کشتن ایو» یک مجموعه بسیار خوش‌ساخت است که اگرچه در ژانر اکشن و جنایی دسته‌بندی می‌شود، اما از نظر مضمون و قصه، نسبتاً غیرمعمول و متفاوت است. طنز خاص فیبی والر بریج سازنده این سریال که پیشتر در مجموعه «فلیبگ» دیده شده بود، در «کشتن ایو» نیز به چشم می‌آید. این سریال اثری کاملا زنانه است و شخصیت های مذکر کمی دارد. روش‌های خلاقانه و سبعانه «ویلانل» در قتل، «کشتن ایو» را به مجموعه‌ای نسبتا خشن، اما با لحنی نه‌چندان جدی تبدیل کرده است.

 


سریال «کشتن ایو» که از نظر کاربران آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 2/8گرفته، در فصول مختلف از منتقدان متاکریتیک نمرات خوب به ترتیب 63، 86 و 83 را گرفته است. این سریال تاکنون 19 نامزدی و یک جایزه امی کسب کرده است. جالب است بدانید موفقیت‌های سریال «کشتن ایو»، باعث شده ساندرا اوه به عنوان یکی از 100 شخصیت تأثیرگذار سال 2018 از دید مجله معتبر تایم انتخاب شود.
هرکدام از سه فصل نخست این سریال هشت قسمت داشت و فصل چهارم آن نیز در هشت قسمت تولید شده است. اولین قسمت فصل چهارم و پایانی سریال «کشتن ایو»، یک شنبه 8 اسفند ماه پخش می‌شود. همه قسمت‌های فصول قبلی در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا و سایت‌های دانلود در دسترس قرار دارد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.