2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
افراد کمالگرا چه کسانی هستند و چه ویژگیهایی دارند

افراد کمالگرا چه کسانی هستند و چه ویژگیهایی دارند

کمالگرایی یک ویژگی شخصیتی است که میتواند در صورتی که شناختی از آن نداشته باشید مشکلاتی ایجاد کند. همه چیز درباره کمالگرایی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کمالگرایی نوعی از شخصیت فردی است که ویژگهایی منحصر به فردی دارد. افراد کمالگرا افرادی هستند که هرکسی نمی تواند با آنها زندگی کند و همسر آنها در صورتی که درکی از این ویژگی نداشته باشد سختی زیادی خواهد کشید. 


ویژگهای افراد کمالگرا


افراد کمالگرا دوست دارند همسرشان فردی با ویژگهای خاص و منحصر به فرد باشد آنها دنبال فردی هستند موقعیت اجتماعی بالایی دارند و شغل خاصی انتخاب کرده اند. 
افراد کمالگرا هیچ اشتباهی را در زندگی نه از خود و نه از دیگری قبول نمی کنند. انها نسبت به کار خانه بسیار وسواس هستند. همه چیز را ست می خواهند و هیچ ایراد حتی ریزی را در خانه قبول نمی کنند. مثلا اگر لکی روی دیوار باشد انها نسبت به این مساله وسواس نشان می دهند. 
لباسهای بی نقص می پوشند و دوست دارند همیشه از بقیه در برتری باشند. 

افراد کمالگرا

 

بیشتر بخوانید: چطور یک ازدواج موفق داشته باشیم و بهترین تیپ شخصیتی برای ازدواج کدام است


معیار افراد کمالگرا برای ازدواج
 
ممکن است که شما به دنبال افرادی باشید که بسیار ایده آل گرا هستند، کمال گرایی در ازدواج باعث می‌شود که کسانی که مانند خودتان عاشق کار و تلاش هستند و استراحت نمی‌کنند، برای شما بسیار جذاب هستند.
گاهی هم می‌خواهید با کسانی که از لحاظ مالی و حرفه‌ای از شما پایین‌تر هستند ازدواج کنید یا وارد رابطه بشوید تا بتوانید نسبت به آن‌ها فخر فروشی و احساس ارزشمندی کنید.


گاهی هم کمال گرایی در ازدواج سبب می‌شود که افرادی که بی نظم و شلخته هستند برای شما بسیار جذاب هستند، چون خودتان این ویژگی را ندارید.
گاهی هم دوست دارید با کسانی ازدواج کنید یا وارد رابطه بشوید که گوش به حرف شما بدهند و تن به معیار‌های سختگیرانه شما بدهند.
گاهی هم تاثیر کمال گرایی در ازدواج به این صورت است که کسانی که افراد مستقلی هستند و در برابر شما بایستند برای شما بسیار جذاب هستند.
اگر که گرفتار کمال‌گرایی باشید، سبب می‌شود که افرادی که تحصیلات بالایی دارند برای شما بسیار جذاب باشند یا کسانی که به شکلی سری در بین سر‌ها دارند.


گاهی هم تاثیر کمال گرایی در ازدواج برای شما به این صورت است که به دنبال کسی می‌گردید که کمک دست شما باشد و به شما کمک کند.


روابط خانوادگی افراد کمالگرا


افراد کمالگرا افرادی هستند که روابط خانوادگی خاصی دارند آنها نسبت به خانواده افراد بی توجهی هستند و به شدت به کار علاقه مند هستند
خانواده خود را فراموش می‌کنند و برای روابط صمیمانه خود وقت نمی‌گذارند، خیلی مشغول کارکردن هستند، آرامش خود را مشروط به دست یافتن به خواسته‌های‌شان می‌دانند، فکر می‌کنند اگر که به اندازه کافی پول، جایگاه اجتماعی، خانه عالی، ماشین گران قیمت را فراهم کنند، آن وقت آرام می‌شوند. در حالی که زندگی در جریان است و عشق و محبت واقعی را دریافت نمی‌کنند.

 

 

ویژگیهای افراد کمالگرا

بیشتر بخوانید: چطور اشتباهمان را قبول و آشتی کنیم

 البته این نوشته به آن معنا نیست که از ایده‌آل‌هایتان بگذرید، اما بی‌نقص جویی بیش از اندازه باعث مشکلاتی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم اگر احساس می‌کنید دچار کمال‌گرایی شده‌اید و در ازدواج کردن به مشکل خورده‌اید، حتما به مشاور مراجعه کنید.


منبع: برگرفته از یادداشت‌های ارسطو رضایی در شبکه اجتماعی ویرگول

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.