2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص بی نظیر پودر سنجد برای کودکان ، دیسک کمر و ریزش مو

خواص بی نظیر پودر سنجد برای کودکان ، دیسک کمر و ریزش مو

خواص پودر سنجد در طب سنتی ثابت شده است. همه خواص پودر سنجد را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پودر سنجد یک خوراکی بسیار پرفایده ای است که در طب سنتی به استفاده از آن بسیار توصیه شده‌است. 
پودر سنجد خواص بسیار زیادی دارد که می‌توان به راحتی آن را در خانه هم استفاده کرد. 

 


خواص پودر سنجد برای استخوان 


پودر سنجد برای استخوان خواص بسیار زیادی دارد. پودر سنجد برای شکستگی استخوان بسیار مفید است. افرادی که دچار ضعف در استخوان ، پوکی استخوان ، آرتروز ، یا تراک استخوان پایین هستند با مصرف کنجد می توانند بخشی از مشکل را درمان کنند. 

خواص پودر سنجد برای لاغری


خواص سنجد برای غضروف


یکی از خوراکی‌هایی که توصیه می‌شود حتما ورزشکاران از آن استفاده کنند پودر کنجد است. پودر کنجد غضروف ساز طبیعی و بسیار خوبی است. ورزشکارانی که مدام در معرض آسیب‌های جسمانی هستند با مصرف پودر کنجد می‌توانند از غضروف‌های خود مراقبت کنند. همچنین دردهای ناشی از زایمان توسط کنجد تا حد زیادی فروکش می‌کند. پودر کنجد را می‌توان در شیر ریخت و میل کرد. 

 

خواص پودر سنجد برای لاغری

اگر دچار لاغری مفرط هستید می‌توانید از پودر سنجد استفاده کنید. پودر سنجد اشتهاآور بسیار قوی است که می‌توانید آن را در روز دوبار استفاده کنید. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان می‌توانید از پودر سنجد استفاده کنید. نکته جالب درباره پودر سنجد این است که چون این پودر سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد می‌توانید پودر سنجد را هر صبح بخورید و ورزش کنید. به این طریق وزن زیادی کم می‌کنید. 

پودر سنجد برای کودکان

خواص پودر سنجد برای درمان ریزش مو 

اگر دچار ریزش مو هستید حتما از پودر سنجد استفاده کنید. همانطور که گفته شد پودر سنجد مقدار زیادی کلسیم و فسفر دارد که می‌تواند به تقویت فولیکول مو بسیار کمک کند و از ریزش آن جلوگیری کند. همچنین می‌توانید پودر سنجد را به صورت ماسک روی صورت و موی خود قرار دهید و بعد از یک ربع بشویید . اینکار باعث می‌شود تا موهایی درخشان و پوستی خوب و شفاف داشته باشید. 


سایر خواص پودر سنجد 


بهترین دارو برای رفع کمبود ویتامین C و K در بدن است
دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی است
خاصیت ضدالتهابی دارد و التهابات معده و روده را می‌زداید
ضداسهال و قابض است؛ جوشانده برگ سنجد، بهترین دارو برای اسهال کودکان است
پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌‌کند
ضد تب و درد است
بادشکن و ضدنفخ است
مقوی قلب است
سردردهای سرد، سوداوی و بلغمی را تسکین می‌دهد
پودر هسته آن، غضروف‌ساز بوده و برای ترمیم مفاصل و کمردرد می‌توان آن را با شیر میل کرد
از گل آن برای التیام زخم‌ استفاده می‌شود
کم‌کالری و مقوی معده است.
سنجد پخته‌شده در روغن زیتون، درد مفاصل و خارش پوست را درمان می‌‌کند و برای رشد مو مفید است.
پودر هسته سنجد در درمان التهاب‌های حاد و مزمن کاربرد دارد و آرتروز را درمان می‌‌کند.

 


چطور پودر سنجد تهیه کنیم


برای تهیه پودر سنجد کافی است میوه سنجد را داخل آسیاب بریزید تا پودر شود. اگر آسیابی که استفاده می‌کنید آسیاب خانگی است با توجه به اینکه هسته سنجد سفت است ممکن است آسیاب شما خراب شود. می‌توانید هسته را ابتدا بکوبید و کاملا له کنید و بعد آن را آسیاب کنید. اما بجز این راه عطاری‌ها پودر سنجد آماده نیز دارند که می‌توانید به صورت آماده آن را استفاده کنید. 

 


پودر سنجد برای رشد کودک 


پودر سنجد در رشد کودک بسیار موثر است. پودر سنجد می‌تواند به بلندی قد کودک تاثیر زیادی دارد. همچنین پودر سنجد در محکم شدن استخوانهای کودک بسیار تاثیر دارد و باعث رشد ماهیچه‌ها می‌شود. 

 


نحوه استفاده از پودر سنجد


میوه سنجد را می‌توانید به صورت میوه خشک مصرف کنید. البته در این صورت فقط گوشت آن را می‌توانید مصرف کنید. اما اگر به صورت پودر سنجد استفاده کنید می‌توانید به عنوان صبحانه هر صبح یک قاشق پودر سنجد را داخل شیر و عسل بریزید و میل کنید. همچنین می‌توانید آن را به ماست اضافه کرده و میل کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.