2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
زومبا چیست و چقدر برای لاغری موثر است

زومبا چیست و چقدر برای لاغری موثر است

زومبا نوعی ورزش موزون است که تاثیرات بسیار زیادی روی لاغری دارد. همه چیز درباره ورزش زومبا را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -زومبا نوعی حرکات موزون و ورزش است که ریشه لاتین دارد و در کالری سوزی و سفت کردن عضلات بسیار موثر است. 
ورزش یا رقص زومبا ترکیبی از حرکات بسیار ساده به شکل سریع است که باعث می شود بدن با سرعت زیادی کالری سوزی کند. 
این نوع رقص لاتین که از اصول و قواعد اینتروال و تمرینات استقامتی بهره می گیرد، متابولیسم بدن را تاحد قابل توجهی بالا می برد.

 


تاثیر رقص زومبا روی لاغری


از آن‌جایی که حرکات این ورزش بسیار حساب شده و ریتمیک است، باعث می‌شود تا اندام‌های مختلف بدن شما از جمله دست، پا، ران و ستون فقرات درگیر شده و ماهیچه‌های آن‌ها  به کار بیفتند و نه تنها از افزایش چربی جلوگیری کنند، بلکه شروع به چربی سوزی هم بکنند.
کسانی که قصد چربی سوزی دارند، می‌توانند روی حرکات زومبا حساب ویژه‌ای باز کنند. شما تنها با انجام ۱۵ دقیقه از این ورزش می‌توانید تا ۱۵۰ کالری بسوزانید.
حرکات این ورزش طوری طراحی شده‌اند که قابلیت فعالیت و چربی سوزی را به شدت افزایش می‌دهند. شما می‌توانید تنها با انجام یک جلسه از این ورزش بیش از ۱۰۰۰ کالری بسوزانید.

ورزش زومبا

 

انواع مختلف زومبا


زومبا تونینگ (فرم دهی) : وقتی در مورد تمرین‌های قدرتی زومبا تونینگ صحبت می‌کنیم، در واقع از دمبل استفاده می‌کنیم. آن‌ها دمبل‌های واقعی نیستند، بلکه شبیه ساز ماراکا هستند و دسته‌یزومبا‌ تونینگ نامیده می‌شوند. می‌توانید واقعا آن‌ها را تکان دهید چون سنگین هستند ـ وزن توزیع‌شده دارند. و با استفاده از این وزنه‌ها کلاس به پایان می‌رسد.
زومباتومیک : زومبای بچه‌ها. این ورزش به ویژه با افزایش چاقی کودکان قابل توجیه است. کودکان در صورت سرگرم‌کننده نبودن، ورزش نمی کنند. اینجا است که زومبا‌ از طریق رقص و ورزش، عنصر سرگرمی را اضافه می‌کند.
آکوا زومبا : زومبای در استخر. فشار کتری به مفاصل وارد می‌کند و به خاطر مقاومت دو سویه، موثرتر است ـ مقاومت علیه جاذبه و علیه شناوری آب. این نوع زومبا‌ برای افراد مبتلا به آرتریت، کسانی که نمی‌خواهند عرق کنند، و افرادی که استخوان درد یا کمردرد دارند عالی است.
زومبای با استفاده از یک صندلی : جدیدترین نوع زومبا‌ ؛ زومبای با استفاده از یک صندلی. تمام این ورزش با استفاده از یک صندلی انجام می‌شود؛ برای ورزش عضلات مرکزی بدن و تمام آن فوق‌العاده است. می‌توانید اسکوات و جهش را با زومبا‌ سناتو انجام دهید.
زومبا گلد : زومبای سالمندان. این ورزش به روشی سرگرم‌کنند و جالب، شما را متناسب نگه می‌دارد. زیبایی این ورزش آن است که می‌توانید حرکات و گام‌هایتان را تغییر دهید. در آغاز کلاس زومبا‌ مربی اعلام می‌کند که می‌توانید با سرعت خودتان حرکات را انجام دهید.

 

چطور زومبا را شروع کنیم


زومبا به افرادی که مشکلات بدنی و یا سلامتی، دارند توصیه می شود برای شروع ورزش زومبا مانند هر ورزش دیگر با پزشک خود مشورت نمایند.
اگر به تازگی تصمیم گرفته اید در کلاس های زومبا شرکت کنید، بهتر است در کلاس های مبتدی شرکت کنید. کلاس هایی به نام گلد زومبا و آکوا زومبا وجود دارد که حرکات، ساده تر و آرام تر است و برای افراد مسن و تازه کار، مناسب است.

منبع: بیتوته
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.