2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه

طرز تهیه مرغ شکم پر در قابلمه

مرغ شکم پر را چطور درست کنیم

جامعه پویا - مرغ شکم پر یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در خانه هم ان را بپزید. حتی اگر فر نداشته باشید. می توانید رد قابلمه بپزیذ .

 

مواد لازم برای تهیه مرغ شکم پر

مرغ متوسط    ۱ عدد
سبزیجات معطر    ۲۰۰ گرم
پیاز    ۲ عدد متوسط
مغز گردو    نصف لیوان
سیر    ۳ حبه
رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری
رب انار    ۵ قاشق غذاخوری
کشمش    ۲ قاشق غذاخوری
زرشک    ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری
دارچین    نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه    به مقداری کافی
روغن و زردچوبه

طرز تهیه مرغ شکم پر

بیشتر بخوانید : فیلم آشپزی: طرز تهیه مرغ شکم پر به سبک فرانسوی


طرز تهیه مرغ شکم پر


ابتدا پیاز را نگینی کرده و سرخ کنید، در حالیکه پیاز طلایی می شود سبزیجات معطر را خرد کرده و به مواد اضافه کنید، شعله اجاق باید کم باشد سیر را رنده کرده و به مواد اضافه کنید. حالا گردو ، کشمش و سایر مواد بجز زعفران دم شده را به مواد اضافه کنید. همه ادویه ها را هم اضافه کنید. 
حالا مرغ درسته که پوستش کنده نشده را هم دم دست قرار دهید ، داخل شکم مرغ را کاملا تمیز کنید. به هیچ وجه پوستش را نکنید، داخل شکم مرغ را با انواع ادویه و سیر و زعفران کاملا ماساژ بدهید، بعد روی مرغ را با همین مواد ماساژ بدهید حالا کمی هم زعفران دم شده روی مرغ بچاکنید و ماساژ بدهید. اگر لیموترش هم بچکانید خوشمزه تر می شود. 
مرغ را نیم ساعت استراحت بدهید. بعد مواد را که از قبل آماده کرده اید با زعفران مخلوط کنید و داخل شکم مرغ پر کنید. 
با نخ آشپزی پاهای مرغ را ببندید و سپس آن را داخل فویل بپیچید، وقتی که خیلی خوب داخل فویل پیچیدید طوری که هیچ کجای آن بیرون نبود، زغال گداخه و سرخ شده آماده کنید، کف یک قابلمه روی بریزید و مرغ را داخل روی زغالها قرار دهید سپس مقدار زیادی زغال هم روی مرغ بریزید، در قابلمه را ببندید و زیر شعله اجاق را کم کنید. 
یک ساعت بعد مرغ شما آماده است. 

 


مرغ شکم پر در فر


اگر می خواهید مرغ شکم پر در فر درست کنید ، همه مراحلی که گفته شد را طی کنید بعد مقداری هویج و سیب زمینی و فلفل دلمه ای در سینی فر به صورت درشت فر کنید کف سینی را هم کمی چرب کنید بعد مرغ فویل پیچ شده را روی دمای 200 درجه به مدت 45 دقیقه قرار دهید . 


نکته


هر ادویه ای که دوست داشته باشید را می توانید به مرغ شکم پر اضافه کنید. 
مرغ شکم پر را با نان سرو می کنند اما شمالی ها با برنج هم میل می کنند. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.