2024/05/05
۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
طرز تهیه مربا پوست هندوانه مجلسی و خیلی خوشمزه

طرز تهیه مربا پوست هندوانه مجلسی و خیلی خوشمزه

در فصل تابستان مربای پوست هندوانه خیلی خوشمزه درست کنید

جامعه پویا -تعجب نکنید با ئوست هندوانه هم می توانید مربا درست کنید و اصلا لازم نیست آن را دور بریزید. مربای  پوست هندوان خیلی خوشمزه و زیبا و مجلسی است. 


مواد لازم  برای تهیه پوست هندوانه 


  پوست هندوانه: ۲۰۰ گرم (حدودا یک کاسه ماست‌خوری)
 شکر: یک پیمانه
 آب: یک پیمانه
 آب لیمو: یک قاشق غذاخوری
 چوب دارچین: یک تکه
 پودر زنجبیل و پودر هل: نوک قاشق چای‌خوری
 زعفران آسیاب شده یا رنگ خوراکی قرمز: به میزان لازم
 

 طرز تهیه مربای پوست هندوانه 


1- پوست هندوانه را تمیز بشویید و خرد کنید. پوسته سبزرنگ را جدا کنید و بخش سفید پوست را داخل کاسه آب‌ و یخ چند ساعت در یخچال بگذارید.
2- در قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. وقتی به جوش آمد ، پوست هندوانه را داخل آب در حال جوش بریزید تا 2، 3 دقیقه بجوشد. سپس در آبکش بریزید، روی آن آب بگیرید و اجازه دهید 4 ساعت دیگر داخل کاسه آب‌ و یخ در یخچال بماند.
3- آب، شکر، ادویه، چوب دارچین و زعفران را داخل قابلمه روی حرارت قرار دهید تا شکر ذوب شود. آب لیمو را اضافه کنید و وقتی شربت شروع به جوشیدن کرد، پوست های هندوانه‌ را هم بریزید.


4- در قابلمه را نیمه ‌باز بگذارید تا مربا با حرارت ملایم بپزد  و غلیظ شود. حدود یک ساعت زمان برای پخت این مربا  لازم است. برای مطمئن شدن از قوام مربا چند قاشق از آن را از بالا به پایین بریزید. اگر شیره از قاشق آویزان شود و با تأخیر بریزد، مربا آماده است. بعد از سرد شدن، آن را داخل شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.