2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه ترشی انبه بندری به سبک کارخانه ای

طرز تهیه ترشی انبه بندری به سبک کارخانه ای

اگر می خواهید ترشی انبه بندری مجلسی و خوشمزه اماده کنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -ترشی انبه بندری آنقدر لذیذ است که کافی است یکبار آن را امتحان کنید. این چاشنی فوق العاده را می توانید در خانه درست کنید. 


مواد لازم برای تهیه ترشی انبه بندری


۴ عدد انبه رسیده سفت، پوست‌کنده و خردشده
۵ عدد حبه سیر پوست‌کنده
آب یک عدد لیمو ترش
سس تمر هندی ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
یک چهارم قاشق غذاخوری زردچوبه
یک چهارم  قاشق غذاخوری گلپر
یک چهارم قاشق غذاخوری سیاه دانه
یک چهارم  قاشق غذاخوری تخم گشنیز له‌شده
۲ لیوان فلفل قرمز خشک
۲ لیوان سرکه سفید
نمک برای طعم‌دادن

ترشی انبه


طرز تهیه ترشی انبه بندری


ابتدا انبه را خرد کنید و سعی کنید یک دست انجام دهید سپس روی آن آبلمیوی تازه بریزید و استراحت دهید. تا زمان که انبه استراحت می کند در یک قابلمه سرکه سفید بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید .سپس رب گوجه فرنگی ، سس تمرهندی را با با هم مخلوی کنید و به به سرکه اضافه کنید. در این مرحله سیر، فلفل قرمز و ادویه های دیگر را هم اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا مواد ترکیب شود .
حالا نوبت اضافه کردن انبه ها به مواد است انبه را به مواد اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا بجوشد حالا سفتی  انبه را چک کنید اگر از نظر شما مناسب بود اجاق را خاموش کنید. یادتان باشد حتما باید روی انبه ها نمک بپاشید. 
حالا صبر کنید تا ترشی خنک شود آن را داخل ظروف شیشه ای بریزید و در جایی تاریک و خنک قرار دهید . بهتر است برای جا افتادت ترشی دست کم سه روز صبر کنید اما در همان لحظه هم قابل استفاده است. 


نکته


از انبه های بدون لک و سالم استفاده کنید. 
بهتر است در بطری را خیلی سفت و محکم ببندید

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.