2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص بی نظیر گیاه  زنیان ؛ از تنظیم دستگاه گوارش تا لاغری

خواص بی نظیر گیاه زنیان ؛ از تنظیم دستگاه گوارش تا لاغری

زنیان نوعی گیاه است که خواص بسیار زیادی دارد و در لاغری و تنظیم گوارش بسیار مفید است. همه چیز درباره زنیان را اینجا بخوانید

جامعه پویا -زنیان نوعی گیاه است که در آسیا رشد می کند و خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. 


زنیان گیاهی است که به راحتی می توانید آن را به دست آورید و مصرف کنید. 
زنیان خواص زیادی دارد از تقویت سیستم ایمنی بدن تا لاغری.  برای اینکه با خواص زنیان آشنا شوید این مطلب را بخوانید

بیشتر بخوانید: خواص کنجد ؛ از لاغری و مراقبت از پوست تا پیشگیری از سرطان

زنیان برای لاغری


زنیان برای تقویت سیستم ایمنی بدن


همانطور که گفته شد زنیان دارای خواصی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. روغن‌ موجود در دانه‌های گیاه زنیان دارای خواص ضد آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. آنتی اکسیدان‌های این گیاه مانند ترپینن و پینن، سطح استرس اکسیداتیو را در بعضی از قسمت‌های بدن کاهش داده و از التهاب و جهش سلول‌های سالم پیشگیری می‌کند؛ بنابراین با مصرف این گیاه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری خود ایمنی کاهش پیدا می‌کند.

 


زنیان و بهبود دستگاه گوارش


از دیگر خواص زنیان بهبود دستگاه گوارش است ، کسانی که به طور مرتب و روزانه زنیان مصرف می کنند گوارشی سالم و بدون عارضه دارند. اگر از جمله افرادی هستید که دچار مشکل گوارشی هستید می توانید از زنیان استفاده کنید. این گیاه دارای خواص ضد اسهال و ضد تهوع است و به رفع مشکلات گوارشی به خصوص در میان افراد سرد مزاج کمک می‌کند. همچنین افرادی که از نفخ معده رنج می‌برند، می‌توانند از گیاه زنیان استفاده کنند. موضوع قابل توجه اینکه مصرف بیش از حد  این گیاه باعث افزایش اسیدیته دستگاه گوارش می‌شود ومشکلاتی مانند اسهال، تهوع، استفراغ و زخم معده را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: خواص و مضرات رازیانه؛ از درمان چاقی تا از بین برنده میل جنسی مردان

 

روغن زنیان برای گوارش


زنیان یک ماده موثر در کاهش وزن 


گیاه زنیان یک هضم کننده قوی محسوب می‌شود که مانع جذب چربی غذا در بدن می‌شود. علاوه براین دانه‌های زنیان دارای مقدار زیادی فیبر است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و اشتهای افراد را کاهش می‌دهد؛ مصرف عرق زنیان نیز به سم زدایی روده‌ها کمک کرده و چربی شکم را کاهش می‌دهد.
روش های مختلفی برای مصرف زنیان و لاغر شدن وجود دارد . 

 


آب زنیان برای لاغری


حتماً یک لیتر آب را در یک کتری ریخته و آن را بجوشانید. اکنون یک قاشق چای خوری زنیان به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 3 الی 4 دقیقه بجوشد. زمانی که رنگ آب به آرامی در حال تغییر بود، کاملاً بالا سر آن بایستید و منتظر باشید تا به رنگ طلایی در بیاید.

سپس زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که این آب کم کم خنک شود. حال می توانید این آب را داخل یک کاسه بریزید و در طول روز دوباره آن را بنوشید. این آب نه تنها گوارش شما را بهبود می بخشد، بلکه سوخت و ساز شما را نیز افزایش می دهد. هر چقدر سوخت و ساز شما بالاتر باشد ، کالری بیشتری می سوزانید. در نتیجه چربی بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری از دست خواهید داد.

با زنیان لاغر شوید


معجون مخصوص زنیان برای لاغری


برای درست کردن این پودر به دانه رازیانه، زنیان، سیاه دانه و دارچین به مقدار مساوی نیاز دارید. می توانید تمام مواد را کاملا آسیاب کرده و با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می توانید این پودر را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید. برای مصرف آن یک قاشق چای خوری از این پودر مخلوط را داخل یک لیوان آب بریزید و دو بار در روز بین وعده های غذایی مصرف کنید. این نوشیدنی نه تنها شما را سرحال نگه می دارد، بلکه به سوخت و ساز چربی در بدن شما نیز کمک خواهد کرد.

 


زنیان و عسل برای لاغری


عسل دارای مواد معدنی، آمینو اسید ها و ویتامین ها است که همگی در کنار یکدیگر به تنظیم سوخت و ساز کمک می کنند. عسل همچنین هورمون های خاصی را در بدن فعال می کند که باعث سرکوب اشتها شده و باعث می شود که بیش از حد کالری مصرف نکنید.

زمانی که زنیان مصرف می کنید، وزن اضافی بدن ما در کم تر از 2 هفته کاهش پیدا می کند. برای آماده کردن این نوشیدنی حتماً باید 25 گرم عسل را در 250 میلی لیتر آب در طول شب بریزید. صبح روز بعد می توانید آن را بنوشید و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را اول صبح با شکم خالی میل کنید. می توانید به مدت سه ماه آن را هر روز استفاده کنید تا نتایج خوب آن را مشاهده کنید. هرگز نمی توانید سرخود، آن را با مواد دیگر ترکیب کنید زیرا مشکلاتی را برای سلامتی شما به وجود خواهد آورد.

 

نام دیگر زنیان چیست 

نام دیگر گیاه زنیان نام‌های دیگر آن به فارسی، عربی و در کتب طب سنتی، زنیان، انیسون‌بری، نخوه، کمون حبشی و زیره وحشی نامیده شده است


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.