2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خواص و مضرات رازیانه؛ از درمان چاقی تا از بین برنده میل جنسی مردان

خواص و مضرات رازیانه؛ از درمان چاقی تا از بین برنده میل جنسی مردان

رازیانه گیاهی است که برای زنان بسیار مفید است اما میل جنسی مردان را از بین می برد. همه خواص و مضرات رازیانه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -رازیانه گیاهی است با طبع گرم و خشک که برای برطرف شدن بلغم از آن استفاده می‌شود. این گیاه خواص بسیار زیادی مخصوصا برای خانم‌ دارد. اما باید توجه داشت مضرراتی هم دارد. 
رازیانه را می‌توان به چند روش استفاده کرد. هم می‌توانید دم‌نوش این گیاه را استفاده کنید و هم می‌توانید خشکانده شده ان را به صورت ادویه در غذا یا ماست استفاده کنید. 

 

خواص رازیانه
رازیانه را می‌توان به صورت بذر، برگ و ریشه استفاده کرد. همچنین مقدار مصرف روزانه رازیانه، به طور متوسط حداکثر 5 گرم یا یک تا سه استکان عرق آن توصیه می‌شود و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد.
رازیانه مخصوصا برای خانم ها بسیار مفید است و هورمون استروژن را تحریک می‌کند. این هورمون مخصوص خانم هاست و بسیار برای جوان ماندن خانم ها اهمیت دارد. از خواص رازیانه ضد چاقی بودن آن است، التهاب‌های واژن و علائم یائسگی مثل گرگرفتگی را برطرف می‌کند. علاوه بر این اگر با گل گاوزبان صرف شود، قاعده‌آور است، یعنی قطع قاعدگی را متوقف می‌کند.


تسهیل قاعدگی


 از خواص رازیانه می‌توان به کاهش درد‌های دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی و... اشاره کرد. همچنین تقویت قوه هورمونی، تخمدان و ضد نفخ بودن از مهم‎ترین ویژگی‌های درمانی آن است.
به علت داشتن فیتو استروژن بالا، این گیاه می‌تواند دوره یائسگی را به تاخیر بیندازد و عوارض آن از جمله اختلال خواب، گر گرفتگی، خارش و خشکی واژن را کاهش‌دهد. بسیاری از خانم‎ها برای پیشگیری از یائسگی زودرس و کاهش علایم کلافه‌کننده آن از عرق این گیاه استفاده می‎کنند.

 

مضرات رازیانه

خواص رازیانه برای پوست و مو


تمام اجزای این گیاه، مثل دانه، ساقه و برگ، منبع ویتامین B و C هستند که سبب سنتز کلاژن و حفظ جوانی می‌شود. استفاده از روغن این گیاه بعد از اپیلاسیون باعث کاهش مو‌های زاید می‌شود همچنین تیرگی دور چشم‌ها را برطرف می‌کند. استفاده از دم کرده گیاه رازیانه روی پوست سر پس از حمام و آبکشی آن باعث جلوگیری از موخوره، ریزش و شوره مو می‌شود.

 

 

مصرف رازیانه در دوران شیردهی برای افزایش شیر مفید است. قطره‌های خوارکی آن در دسترس است که هیچ ضرری برای مادر و کودک ندارد.

 


تقویت استخوان با رازیانه


با توجه به میزان کلسیم موجود در رازیانه، این گیاه به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند. رازیانه حاوی منیزیم، فسفر و ویتامین K است که در کنار کلسیم مکمل خوبی برای استحکام استخوان‌هاست.

 

 

رازیانه نه تنها ضدعفونی کننده بلکه ضد ویروس، ضد باکتری و قارچ کش است. عفونت مجاری ادراری را از بین می‌برد و موجب تقویت قوه بینایی می‎شود، این گیاه خاصیت خلط آوری و ضد اسپاسم هم دارد.


تقویت کننده عالی برای چشم


یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه (که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد) تقویت دید است. مصرف رازیانه در غذا از چشم در برابر التهاب، اختلالات مربوط به سن و پیری چشم محافظت می‌کند. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

 


رازیانه یک گیاه ضد سرطان

رازیانه دارای یک ماده ضد التهابی به نام آنتول است که خواص ضد سرطانی فوق العاده‌ای دارد و به ویژه در پیشگیری از سرطان سینه موثر است.

رازیانه سبب کاهش مولکول NF-kappa B می‌شود. این مولکول یک تحریک کننده التهابی و تغییر دهنده ژن است.

فیبر موجود در رازیانه از سرطان روده بزرگ پیشگیری می‌کند.

 

دم نوش رازیانه

رازیانه مضر برای قوای جنسی مردان


رازیانه برای قوای جنسی مردان بسیار مضر است. این گیاه باعث کم تحرکی جنسی در مردان شده و مشکلات زیادی را برای انها ایجاد می کند. یک خاموش کننده میل جنسی قوی است. اگر از جمله مردانی هستید که دچار تحریک بسیار زیاد هستید رازیانه می‌تواند شما را تا حد زیادی ارام کند اما اگر دچار ضعف جنسی یا زود انزالی هستید از این گیاه هرگز استفاده نکنید.

 

 

زیان های رازیانه


thelarche (رشد بسیار زود هنگام سینه در زنان) یک بیماری است که قبل از بلوغ رخ می‌دهد. چای رازیانه یکی از عوامل اصلی بیماری است که باعث تشدید آن می‌شود.

این گیاه را با دارو‌های دیگر همزمان مصرف نکنید. به طور مثال کسی که دارو‌های مربوط به اختلالات تشنج یا صرع استفاده می‌کند، باید از مصرف این گیاه نیز اجتناب کند که ممکن است علایم این بیماری را شدیدتر کند. افرادی که آسم آلرژیک هم دارند باید در مصرف رازیانه احتیاط کنند.

خانم‎هایی که در ناحیه سینه یا هر ناحیه دیگری کیست دارند توصیه می‎شود، از مصرف رازیانه، خودداری کنند.

 

گیاه رازیانه، مزاج گرم و خشکی دارد بنابراین افراد با این مزاج، اگر در مصرف آن زیاده‌روی کنند، دچار مشکل خواهند شد، از این رو بهتر است این گیاه با مصلح آن یعنی ماده غذایی دیگری که طبع گرم و خشک رازیانه را متعادل کند مثل عرق کاسنی، عسل و سکنجبین مصرف شود.

با توجه به خاصیت هورمونی (استروژن) این گیاه، مصرف آن به دلیل داشتن استروژن، در دوران بارداری توصیه نمی‎شود.

بدون اطلاع پزشک نباید فراورده‏های رازیانه را برای بیش از چند هفته مورد استفاده قرار داد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.