2022/06/30
۱۴۰۱ پنج شنبه ۹ تير
طرز تهیه پاکورا شیرازی خیلی خوشمزه و خاص

طرز تهیه پاکورا شیرازی خیلی خوشمزه و خاص

طرز تهیه پاکورا هندی خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پاکورا یا پاکودا یک نوع میان وعده هندی است که به صورت سرخ شده سرو می شود اما می توانید آن را به صورت رژیمی و در فر هم آماده کنید. 

پاکورا در جنوب کشور رواج دارد و یک غذای مکمل نیز محسوب می شود. 
مشهورترین نوع پاکورا، پاکورای پیازی است که از پیاز درست شده و همچنین پاکورای آلو که با سیب زمینی ( شیرازی ها به سیب زمینی آلو می گویند )تهیه می‌شود. پاکورای مورد نظر ما هم از نوع پاکورای پیاز است. از آنجایی که این پاکورا تنها از اجزای گیاهی تشکیل شده و با آرد برنج و نخودچی همراه است در واقع یک غذای کاملا گیاهی و بدون گلوتن است.

پاکورا شیرازی

 

 

مواد لازم برای پاکورای پیاز

 

پیاز ورقه شده: ۱ پیمانه (یا ۱/۲ پیمانه پیاز+ ۱/۲ پیمانه کلم)
فلفل دلمه‌ای نگینی: ۱/۲ پیمانه
آرد نخودچی: ۶ قاشق چایخوری
آرد برنج: ۳ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: ۱/۲ قاشق چایخوری
زردچوبه: ۱/۴ قاشق چایخوری
جوش شیرین: ۱/۸ قاشق چایخوری
نمک: کمی برای طعم دادن
روغن: ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
آب: ۲ قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه پاکورا

 

فر را با حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. کف یک سینی متوسط فر را با کاغذ آلومینیوم بپوشانید. روی آن را با برس روغن زده یا کمی روغن بریزید و روی آن پخش کنید.
در یک کاسه، همه مواد تشکیل دهنده را ریخته سپس آب را به آن اضافه کنید تا حدی که یک خمیر چسبناک تشکیل شود.
با قاشق از خمیر روی سینی ریخته در صورتی که خمیر حفره داشت روی سطح آن را صاف کنید.
خمیر‌های پاکورا را در حرارت ۲۲۰ درجه سلسیوس به مدت ۲۰ تا ۲۲ بپزید تا زمانی که پخته شده و رنگ آن به تیرگی گراید. قبل از اینکه لبه‌های شروع به سوختن کند آن‌ها را از فر خارج کنید.
اگر به اندازه کافی برشته نشدند حرارت فر را به ۱۸۰ درجه سانتی گراد کاهش دهید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.
آن را با سس کچاپ یا هر یک از سس‌های خانگی مورد علاقه‌تان سرو کنید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.