2024/07/03
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
روش آسان برای آماده کردن بادمجان کبابی

روش آسان برای آماده کردن بادمجان کبابی

فوت و فن درست کردن بادمجان کبابی به سبک شمالی ها

جامعه پویا -بادمجان کبابی کاربردهای زیادی دارد. از پخت غذای میرزاقاسمی تا ماست و بادمجان و حتی کشک بادمجان. 
درست کردن بادمجان کبابی فوت و فن خاص خودش را دارد و خانم های خانه دار همیشه در پی آن هستند که شمالی ها چطور بادمجان کبابی پر عطر و خوشمزه درست می کنند. 


انتخاب بادمجان برای بادمجان کبابی


توجه داشته باشید بادمجانی که برای بادمجان کبابی انتخاب می کنید بهتر است بادمجان کشیده باشد. بادمجان های خیلی لاغر یا خیلی چاق یا بادمجانی که تخم زیادی دارد برای بادمجان کبابی مناسب نیست. بهترین نوع بادمجان بادمجان متوسط با پوست براق و تازه است. 


نحوه درست کردن بادمجان کبابی روی زغال


بهترین روش برای اینکه بادمجان کبابی درست کنید که عطر خوبی داشته باشد و خوب هم مغز پخت شود این است که بادمجان را روی زغال درست کنید. نباید بادمجان را روی آتش بگذارید  باید آن را روی زغال گداخته قرار دهید تا خوب مغزپخت شود. برای اینکار اصلا عجله نداشته باشید. اگر چند برش خیلی کوچک روی بادمجان هم ایجاد کنید کاملا مغزپخت می شود.


نحوه درست کردن بادمجان کبابی روی اجاق گاز


اگر می خواهید روی اجاز گاز بادمجان کبابی درست کنید بهتر است روی کباب پز اینکا را بکنید. اگر هم روی کباب پز برایتان امکان ندارد روی یک شعله اجاق گازتان یک شعله پخش کن قرار دهید. بعد روی بادمجان چند سوراخ ایجاد کنید و بادمجان را روی شعله پخش کن بگذارید توجه داشته باشید که بادمجان نسوزد و به طور مرتب پشت و رو کنید. 


چطور متوجه شویم که بادمجان کاملا کبابی شده است


بادمجان کبابی حالا لاغری به خود می گیرد و کاملا پوست از گوشت جدا می شود. اگر می بینید جاهایی فقط پوست چروک شده یعنی هنوز آماده برداشت نیست. پوست براق و نازک می شود و با یک تکان کوچک جدا می شود.

بادمجان کبابی


روش جدا کردن پوست از بادمجان کبابی


اگر می خواهید بادمجان کبابی را به راحتی پوست بکنید اول یک ظرف اب یخ آماده کنید بلافاصله بعد از اینکه بادمجان را از آتش جدا کردید آن را داخل ظرف یخ بی اندازید اینطوری به راحتی پوست از گوشت جدا می شود. همچنین می توانید آن را دور یک سلیفون بپیچید و حالت ساندویچی کنید بعد با فشار از قسمت دم به سمت پایین پوست را از بادمجان جدا کنید. 
بادمجان کبابی را می توانید در ماست و بادمجان، میرزا قاسمی، کشک بادمجان استفاده کنید. همچنین می توانید به صورت فریز شده در فریزر نگهداری کنید.  

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.