2024/07/05
۱۴۰۳ جمعه ۱۵ تير
بهترین روش برای شناسایی روغن زیتون اصل

بهترین روش برای شناسایی روغن زیتون اصل

بهترین روش تهیه روغن زیتون اصل را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بررسی‌ها نشان داده که روغن زیتون فواید زیادی برای سلامت دارد، از جمله برای کاهش خطر زوال عقل، سلامت قلب یا در به تاخیر انداختن مرگ زودرس می‌تواند مفید باشد. اجزای مختلفی در روغن زیتون مفید است که اسید اولئیک اصلی‌ترین آن‌هاست. همچنین مقدار زیاد پلی‌فنل‌های موجود در روغن زیتون به عنوان نوعی آنتی‌اکسیدان است که به محافظت دربرابر آسیب سلولی و التهاب در بدن کمک می‌کند و اهمیت بالایی دارد. اما از کجا بفهمیم چه روغن زیتونی خوب است؟


به گزارش یورونیوز، روغنی که از زیتون‌های بسیار سبز که به طور کامل نرسیده‌اند، گرفته شده باشد، بهترین است؛ زیرا اجزای مفید در این نوع زیتون‌ها دارای غلظت بیشتری است. موضوع دوم این است که زیتون‌های چیده شده طی چه مدت زمانی برای روغن‌گیری به کارخانه و کارگاه‌ها ارسال شود. بین زمان برداشت محصول و فراوری آن نباید بیش از چند روز فاصله باشد.به گفته کارشناسان، نحوه فراوری روغن یکی از بزرگ ترین عواملی است که در تضمین سالم بودن آن نقش دارد. آن‌ها تاکید می‌کنند که اگر روغن زیتون در یک محیط گرم یا در معرض نور یا هوا نگهداری شود، تجزیه می‌شود.

به همین دلیل است که نگهداری روغن زیتون در یک محیط خنک و یک بطری شیشه‌ای تیره رنگ برای افزایش طول عمر مفید آن بسیار مهم است. اگر در فروشگاه مواد غذایی، روغن زیتون را در قفسه بالایی نزدیک چراغ‌های روشن و بزرگ دیدید بهتر است آن را نخرید چون در معرض گرما قرار گرفته است. روغن زیتون هرچه طعم بیشتری داشته باشد، فواید بیشتری برای سلامت انسان دارد. عادت کنید که بطری روغن زیتون خود را به محض این که به خانه می‌رسد باز کنید و قدری از محتوای آن را بچشید. اگر طعم ترش یا آجیل کهنه را داشت، آن را به فروشگاه برگردانید یا عوضش کنید.کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که روغن زیتون برای محافظت از فنولیک‌ها در یخچال نگهداری شود ولی کمی پیش از مصرف، بیرون از یخچال گذاشته شود تا روغن به قوام طبیعی خود برسد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.