2024/07/03
۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۳ تير
طرز تهیه پارفه موز مجلسی و فوری

طرز تهیه پارفه موز مجلسی و فوری

طرز تهیه پارفه موز را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پارفه موز یکی از دسرهای خوشمزه و مورد استقبال است. اگر می خواهید پارفه موز درست کنید و دنبال یک دستور ساده هستید این مطلب را توصیه می کنیم.


 
مواد لازم برای تهیه پارفه موز


شیر: ۴ لیوان
پودر کرم کارامل: ۱ بسته
شکر: نصف لیوان
موز: ۲ عدد
نشاسته ذرت: ۷ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه: ۱ بسته
بیسکوییت پتی‌پور: ۱ بسته


  طرز تهیه  پارفه موز


برای درست کردن این دسر خوشمزه، ابتدا شیر را داخل یک قابلمه مناسب بریزید. سپس شکر، پودر کرم کارامل و نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید و محتویات داخل قابلمه را به صورت مرتب هم بزنید تا زمانی که مایه دسر شروع به جوشیدن کند. وقتی مایه دسر به غلظت رسید، اجاق گاز را خاموش کنید. خامه صبحانه را که به دمای محیط رسیده است، داخل یک کاسه بریزید و یک ملاقه از مایه دسر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا خامه رقیق شود، سپس به قابلمه اضافه کنید و مواد دسر را هم بزنید تا به صورت یکدست با هم مخلوط شوند.

موز را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و بیسکوییت پتی‌پور را با گوشتکوب بکوبید تا پودر شود. حالا لیوان‌های دسر را آماده کنید و مقداری از پوره بیسکویت را کف لیوان بریزید. چند حلقه موز را دورتادور لیوان بچینید، طوری که موز به دیواره لیوان بچسبد. حالا دوباره از مایه دسر داخل لیوان بریزید، پودر بیسکویت را روی آن بریزید و دوباره موز بچینید و این کار را تا انتها ادامه بدهید. روی لیوان مقداری از سس کارامل را که داخل بسته کرم کارامل است، بریزید و چند حلقه موز برای تزیین بچینید. دسر را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا خنک شود، حالا اماده سرو است. می توانید آن را در ظرف مورد نظر بریزید. 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.